|
|
|
|---|---|
| hur tar man bort skivorna bak på en 325 e30.någon som vet | |
|
1. tar av hjulet. 2. skruvar ut den lilla skruv som håller skivan (insexskruv mellan 2 av hjulbult-hålen) 3. Man behöver ev banka lite försiktigt på skivan ifall den rostat fast... Lycka till! MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
Glömde en självklarhet... Du måste ta bort bromsoket innan du kan ta loss skivan.. MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
| kan skivan passa på ett annat sätt för det sitter ingen insektsskruv där i | |
|
Sitter det ingen skruv där är det ju bara att tabort skivan! :) När jag bytte skivor fram på mina förra E30:s fick jag ta vinkelslipen och skära upp skruvarna eftersom dom rostat och blivit förstörda. |
|
|
Om du har svårt att få loss skivorna bak, kan det bero på en kant som har uppstått på insidan av trumman efter handbroms beläggen. Då kan det vara ide´ att släppa lite på spänningen av handbroms backarna. Det gör du genom att peta in en mejsel genom ett av bult hålen sedan du lokaliserat var spännaren är någonstans. Ta en ficklampa till hjälp. Kika efter något som ser ut som ett kugghjul. Vrid detta kugghjul med hjälp av mejseln. När du har släppt tillräckligt kan du få av skivan mycket enklare. Åt vilket håll du ska vrida hjulet vet jag inte. Men vrider du åt fel håll så kan du till slut inte snurra på skivan. Mvh, Danne |
|
| Om man råkat dra gängpaj i ett hål där hjulbulten skall in. Hur får man loss själva navet? Lätt? Svårt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.