|
|
|
|---|---|
|
hejsan! Ha lite problemo... När jag kommer upp 140km/h, så lägger bilen av. Den stannar där, endå plattan i botten. Men släpper jag gasen och tycker igen så öka den typ 5-10km/h.... Det sitter en kcr box i, men jag ha kopplat väck den. För att kolla om det blev nån ändring. Men samma symtom endå... =( Nån som ha några idér ? eller varit ute för samma problem? Ha det! | |
|
Det är ju lugnt, får inte köra snabbare än 110 ändå :D (sorry jag vara bara tvungen) Köp aldrig Ford Fiesta |
|
|
hehe =) Bruka vara i Tyskland å köra... en runda varje helg. |
|
|
låter som du kanske har ett stockat Dieselfilter?. eller nåt sånt, ännu värre, pumpen som börjat ge med sig, men börja med att byta filter. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
tja! Bytte diesel filter för ett tagsen.. Men jag ha ju inte märkt några andra problem med bilen... svår startad eller så.. Borde man väl nästan göra om pumpen börja ge med sig...?? |
|
|
om den är orolig på tomgång, dvs vandrar, det brukar vara ett tecken... annars vette fasiken, igentäppt avgasystem?, har du komptestat den osv? vet inte om det sitter nån slags "lambda" på dieslarna, det gör det nog inte, men annars kanske det är nåt sånt, låter juh defenitivt som ett problem med bränsle/luft tillförseln. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Oki.. Den är stadig å fin på tom gång... Kan det vara nåt att luft filtret bör göras rent? Sitter ett JR filter, kan de vara något sånt som strula När detta problemet började så kunde det börja funka efter jag kört en lång sträcka. efter kanske 10 mil så började bilen går riktigt.. Så när den blivit varm så börja den funka... Men nu funka det aldrig =( så brrytande |
|
|
Tror att man måste ställa in nåt på insprutningen både när man sätter dit och tar bort KCR-boxen, det är bara på de allra nyaste motorerna som det är "Plug and Play". Varför tog du bort boxen? Mvh |
|
|
Tänkte se om det ändrade sig.. Men hur lått som helst att sätta dit igen.. |
|
|
Aha, bilen gick dåligt med boxen på också alltså... Min svägerska har en Nissan Sunny GTI och jag skulle till Uppsala med den, brukar alltid köra lugnt de första 10 min., efter Upplands-Väsby började jag gasa på lite, men bilen sackade! Hade samma symptom som du, när jag släppte upp gasen lite så accade den! Hoppades att det skulle funka ändå, och bara någon kilometer längre fram så gasade jag på igen. Världens smäll från avgasröret och sen såg jag rökmolnet + stålull flygandes i backspegeln... Resten av resan gick väldigt bra, svägerskan fick ju fullflödesdämpare också! =) Kolla upp avgassystemet du med... Mvh |
|
|
vilken årsmodell har du? MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| -96a | |
|
problemet ligger förmodligen i laddtrycksregleringen. Du bör ta en diagnos innan du går vidare. Ingen ide att gissa, nr elektroniken säger till vad som är fel. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Vad är Nr elektroniken =) ? | |
|
Felkoder, en dator pluggas in i diagnostikuttaget, och därefter får du fram en lista med "nummer" på saker som är fel, och dom numrena översätts till olika scenarion, tex fel på laddtrycksregleringen. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Aha. där lärde man sig något nytt =) Bilen ska lämnas in till en el nisse som håller på motor el... ser om han kan kolla va det är... Åter står att se... Hojtar till när jag vet var det är... tack för tipsen! |
|
|
Jag hade så på min 525tds men den slutade i 160 och då stälde jag ner laddtrycket då går den som vanligt inge. min bil är chipad |
|
|
Har du möjlighet, kolla laddtycket!! Blåryker den? ///DIEZEL POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.