AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
836

Mer turbofrågor.

love bmw
Frågor om m20 motorn(bmw 325-87)
hur långt hänger org insprut & tändning vid turbo konv,
kan det räcka med tillsatssprut bara , har tänkt att hamna på ca 300 hk med portad topp & diverse, hänger org tänd & sprut med så långt? tacksam för många svar.

Bmw is love
Jo
744
Jonhny
745 -85
Tjena.
Jag håller på med motsvarande. Jag måste backa tändningen redan vid 0,5kg, så ska du ladda närmare ett kilo bör du backa tändningen.
Originalinsprut hänger med hyfsat på låga varvtal, men vid 6000 varv hänger det inte med alls. Jag kör extrainsprut med tryckbrytare, men ska köra med map-sensor nu när laddtrycket ska upp mot ett kilo. Kör man med map så behöver man inte skicka in bensin för 0,5kg laddtryck även om man bara har 0,2 kg eller nåt.
To
170
Tommy.N
Alpina B6 (3,5) -86
2x325i -88
325E -87
316 -82
525ix -92
Jonhny:
Jag undrar bara vilken motormod. du laborerar med?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Sorry. Ganska dumt att inte skriva att jag laborerar med en 325 -87. Tänkte väl inte på det eftersom "love bmw" också hade en sån.
Hur mycket backar ni tändningen? samt vid vilket laddtryck?

BIMMER
De borde väl gå o köra utan extra sprut om du använder en progresiv bränsletrycksregulator 1:2 el 1,4 så fär du ju mer sås när turbon laddar ...?
Hur funkar den bränsletrycksreg. som sitter original på motorerna?

Är den progressiv? Trycket leds ju till den.

Jo
744
Jonhny
745 -85
BIMMER:
Det handlar ju om väldigt mycket extra bränsle så jag tror inte att en regulator räcker särskilt långt. Ska säga att jag inte har provat iof.

Tändningen ska väl backas så lite som möjligt, men ändå inte orsaka spik/knack. Någon grad tänkte jag ta och antagligen vid laddtryck över 0,4 i princip.
billigast sätt att fixa tändningen vid överladdning?

msd box?

Hallå!

-"Hur mycket backar ni tändningen? samt vid vilket laddtryck?"

Jag kräver svar!

MSD 6BTM backar 1-3grader/ psi (=0,07kg) max 15grader, varvskydd och 470 volt ut!! Den är med på min önskelista:)
Hur mycket tål blockpackningen mm på dem?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.