|
|
|
|---|---|
m-king |
Har en en 318is 16v, undrar bara om den drar mycket bensin..eller ska man lita på vad som står i böckerna. BMW = KING |
| Du kan gott lita på det som står i böckerna. Om du kör "normalt" så är den riktigt bensinsnål. Om du däremot går upp på de högre varven och åker inspirerat så sörplar den i sig ganska duktigt. | |
| Har en 318 is-94 och den går riktigt snålt. | |
Linkannr2 |
På långkörning går den riktigt billigt,men med min blandade körning så drar den fan lika mycket som min gamla 325a. |
|
Jag har legat på en stabil förbrukning hela vintern. Har kollat av de senaste tankningarna. Cirka 0.9liter/mil. Mycket körning i kallt snöväder och en hel del kallstarter. Motorn är chippad med chip från Mario. Jag tillägger att man utan problem kan få en lägre förbrukning en den jag har haft den senaste tiden /Anton |
|
|
Är man riktigt lätt på foten och utnyttjar motorbroms etc, så går det att plåga ner förbrukningen till kring 0.6-0.7. Men som haglund skriver så fort man vill ha roligt så drar den en hel del... /Johan -Mår dåligt utan M20- www.e30klubben.com |
|
|
Håller med tryggve här, jag pressade ner min i 0.65 eller så, när jag pendlade till donnan i Lidköping i somras.. handlade om pedalläge bara, man kunde lägga sig på 0.8 eller 0.6 (på ek. mätaren) utan märkbar skillnad :) --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
Aldric |
0,76 har jag klarat som bäst, då gick det i runt 110 km/h Borås - Västervik, dvs rakt över landet kust till kust. När jag pendlar till jobbet brukar det bli runt 1l/mil men då finns det ett par ganska trevliga rakor att ladda på och gott om löst folk som inte har så bråttom som jag. Räknar du bara kul för pengarna tycker jag den ger mycket bra valuta :) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" MvH Dennis |
|
0,72 med vinterdäck fick jag det till Grängesberg - Helsingborg. 57mil med en riktfart av 130km/h, var lite sen. Har 3.73 bakaxel tror jag i den, har inte orkat kolla exakt. När jag nästan kör som folk ligger den runt 0.8-0.9. |
|
| Jag ligger på 0.62 i 120 blås Stockholm-Uppsala. Helt ok, faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.