|
|
|
|---|---|
|
har lite lackbehov på e36:an...hade rost på skärmkanten (vf skärm) som hade vandrat över kanten och ut på skärmen ca 1-1,5 cm..jag slipade väck detta, grundade och lade på ny färg precis innan avställningen...detta går ju att köra med men det ser inte alls bra ut, skulle därför behöva ngn seriös lackare som kan lacka det området som det handlar om...den totala ytan är inte större än en backspegel ungefär... vad kan sådant tänkas kosta? spelar ingen roll om det är svart eller vitt, bara resultatet blir BRA! helst runt kristianstadstrakten, om någon känner till någon häromkring...vill inte lägga färgen själv då det lätt blir fult iochmed att det är metallic...har lackat en framskärm till e30in men det är ju ingen metallic :) MVH Johan K | |
|
Jag tror det varierar mycket från sted til sted, vilken farg det er på bilen och vilka resultat du vil ha. Ska det bli ordentlig fint, måste dom vel lackera hele skjermen? Vil gissa på et sted mellan 500-1500 kr per skjerm, men egentlig så vet jag inte .) |
|
|
jo, jag tänkte oxå i tankarna lacka om hela skärmen....men det spelar ingen roll vad dom gör, bara det blir bra resultat! hmm får kolla runt lite då :) MVH Johan K |
|
|
Halloj, kolla runt hos olika lackerare det lönar sig. Jag har en skada fram på min 740, vid luftintagen, en firma skulle ha 9000:- för att rikta huven lite (på backad minimalt) och lacka den. En annan firma som är stans bästa där alla bilfirmor skickar sina bilar osv osv skulle ha strax under 5000:- för samma jobb. //Thomas |
|
| Om man lackar om hela framskärmen kan det bli annan ton på den och när du sen ska sälja den misstänker folk att den har varit krockad. Fast det kan ju bli bra också, min polare fick sin skärm omlackerad och det blev bra, den var silvermetallic. | |
|
Skrev fel. Menade självklart när du sen ska sälja bilen! :) Ibland önskar jag att man kunde radera gamla inlägg :P |
|
|
hmm jo jag är ju lite orolig för nyansskillnader...att folk skulle misstänka att bilen är krockad är inget jag oroar mig för, man skriver helt enkelt en lapp där lackaren får skriva på att skärmen lackas om pga rostskadan...borde räcka tycker jag! MVH Johan K |
|
|
Nyansskillnader kommer inte för kanske över ett år senare. Spesielt om du inte är flink med att polere bilen, tror jag (eftersom lacken förfaller raskere då). Morsjan har en mörk blå primera. Då vi köpte den så omlackerte dom huven pga stenskott. Resultatet ble bra, men nu är färgen litt mer lilla på huven ock på skärmarna. Det syns tydlig i ljuset om man ser efter. |
|
|
ok...bilen är ditecad sen tidigare ägare och lacken är ju väldigt fin, så jag hoppas att om skärmen lackas om så blir nyansskillnaden minimal MVH Johan K |
|
|
Fick en E36 skärm lackad och kostade 800:-(skärmen va ny) ///FrIIk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.