|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker polera min 528 -97. För att få bort bort alla tvättrepor. Men bilen är lackbehandlad så den vill inte ta emot vax och polermedel.någon som vet hur man får bort denna behandling??Nån som kan tipsa om ett bra polermedel och ett bra vax.. | |
|
SÅÅÅÅ bra skydd innebär INTE ett lackskydd. Lackskyddet slits (men mindre än vax) av tvätt, avfettning etc. Du tar alltså lätt bort det med en rejäl kallavfettning, tvätt och följande polering. Så kör du på med poleringsarbetet som om det inte fanns något lackskydd - det spelar inte detta fall ingen roll. Polering finns det ju bra tips på här GDS och på Stacken (Länk. MVH/PTR |
|
| Använd som sagt någon bra stark avfettning! Sen kan du ta någon rubbing som slipar mycket, ex. lahegas powercut, sen kan du även ta någon lättare polish och sedan avsluta med vax eller lackskydd;) | |
|
jag har prövat flera olika avfettningar men det pärlar så fint ändå. Lägger man på vax eller polish och låter det torka så går det inte att torka bort, det blir en fet äcklig hinna kvar på lacken. |
|
| Vad är det för typ av lackskydd som ligger på nu? | |
|
Lämna in bilen på en vanlig maskinpolering/vaxning. De plockar alla lackskydd som finns. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Nej nej nej. I vissa fall måste man ta bort lackskydd - til eksempel vid omlackeringsarbete - och då måste man anvenda riktig medel som løser upp forseglingsmedelet. Tror inte det hjelper att bruke avfetting! Det kommer an på vad for lackskydd som sitter på bilen. Min bil er behandlet med K2000, och om jag inte missminner mig så tror jag det var bl.a tynner (tinner?) som tar bort den. Ta en telefon til den som behandlet lacken på din bil. Personligen tycker jag at efterbehandling låter mer vettig på din bil då lackskydd er det absolutt besta, och har en verdi i sig selv. |
|
|
Jo jo jo, man kan ta bort de lackskydd jag känner till med polering - som jag skrev ovan. En ordentlig avfettning och tvättning innan (som vid all polering/vaxning) och sedan fram med polermedlet (för hand eller med maskin). Morten, vad för medel har du som kräver thinner? Tål det allt annat så måste det vara världens bästa lackskydd (av typen klarlack?). Vem säljer det? MVH/PTR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.