AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
543

GPS + batterie

Crippe II
Jag har hört att om man har GPS i ´bilen så kan batteriet ladda ur på ett par dagar om den står obrukad pga att den hela tiden letar efter en satelit. Stämmer detta?

mvh Crippe II
Jag är inte så hemma på just BMWs satelitnavigeringssystem, men det låter mycket konstigt att gpsen i bilen skulle ligga och söka efter sateliter när bilen inte är i bruk
Det vettigaste (och mest troliga) vore väl att den inte börjar söka förän man aktiverar systemet?
Crippe II
Detta tror jag att jag läste i den senaste Teknikens Värld. Jag tyckte det lät väldigt egendomligt jag också, men när en facktidning skriver på detta vis så tror man att dom har lite på fötterna innan dom uttalar sig.
Jag skall beställa GPS till min nya touring,och jag undrar lite över det talstyrda systemet om jag kan ge GPS´n instruktioner genom talstyrning, eller om man knappar in vilken adress som man skall till. Är det någon som vet någon sida som man kan förkovra sig lite mer om GPS´n och dess funktioner.

mvh Crippe II
st
3.466
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
För det första så drar inte Navigatorn ur batteriet!
Talstyrningen kan sköta följande:
By voice you can control the following Navigation commands.
1. Turn on Navigation (Navigation)
2. Turn on/off voice instruction (Instruction/Instruction Off)
3. Display Map (Route Map)
4. Change Map Scale (Scale 1/4 mile etc)
5. Get information of current location and destination (Hotels, gas stations, restaurants)

It won't allow you to enter addresses or retrieve entries from the address book via voice. At least not on Mk 3 navigators.

Mvh, Steaman

Crippe II
Thanks for the information about the voicecontrol.

mvh Crippe II
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.