|
|
|
|---|---|
|
Min regnsesnor fungerar helt ok när jag kör, men har jag haft bilen avstängd och senare startar igen måste jag föra ner spaken och sedan åter upp igen för att sensorn skall aktiveras. Ska man inte kunna ha den i beredskapsläge hela tiden? Systemet skall väl vakna när regndroppar/smuts fläckar synfältet för sensorn, eller måste man kanske aktivera den som på min bil? Någon som upplevt liknande problem? Mats Kinnby Team Kinnby Motorsport Länk | |
|
Vad jag har upplevt på vår bil så är det precis som du säger att man efter att bilen varit avstängd måste aktivera den igen och jag tror att det ska vara så! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
sebbe_bmw |
Helt rätt, det skall vara så! Sebbe |
| Ja det ska vara så. Det är en säkerhetsspärr så att inte torkarmotorn skadas om de går igång, t ex om de är fastfrusna och det är en massa snö på rutan när man startar bilen. | |
|
Det är riktigt som de andra påpekar. Jag vill bara lägga till att det räcker med att rulla på hjulet för känsligheten eller dra spaken med spolning så går sensorn igång. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
OK, får tacka för svaren! mbri: Jo, jag har märkt att det räcker med att ge någon form av indikation på att man behöver torkare så fungerar systemet. Då är allt solklart, trodde det var någe tokigt men altså inte. Race On! ____________ Mats Kinnby ------------ Team Kinnby Motorsport Länk |
|
magmo |
Att man inte kunde automatisera det hela vid typ +3 grader eller liknande så hade man haft en bra funktion. Vet även att saab 95 har en fin finess: När det regnar och (man har framtorkarna på) man lägger i backen så startar bakre torkaren på kombimodellen automatiskt. Lätt fixat med lite programmering. Må bäste tekniker vinna. Mycket går att lösa med lite jukvara. Var och en har sitt eget helvete! |
|
det gör väl E39an med?? ( eller är det med interavall torken bak påslagen som går över i kont. torkning bak när jag drar i backen??) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
mipa |
Automatik på bakrutetorkarn har också V70. Där räcker det med att intervalltorkarn är på så går bakrutetorkaren igång vid iläggning av backen. Så att inte tyskarna var först med det är bara att beklaga, eller säga att det finns en och annan begåvad svensk tekniker... MIP |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.