|
|
|
|---|---|
|
Börjar ju bli vår och har väl lite planer på att fixxa ett par fina alufälgar med däck till.. m5-fälgarna har jag alltid tyckt om, men frågan är om det ser löjligt ut att sätta på dom på min 520 kanske inte borde bry mig, men bilen är ju helt orginal för övrigt och sedan slänga på ett par m5fälgar... Eller vad säger ni andra? Dessa fälgar är iofs inte så speciella längre som de var när de var nya.. Missar man mycket komfort i bilen när man byter från 15" plåtfälgar till 17" alu? Vad kostar dessa fälgar att köpa däck till osv? Tacksam för lite råd... | |
|
Precis som du säger så är dessa fälgar inte så speciella längre därför tycker jag att du kan ha dessa på sin bil för fälgen i sig är väldigt snygg. Vi kör med 17 tum sommardäck på vår 520 men med 15 tum (tror jag, blev osäker) på vinterdäcken och jag tycker inte att skillnaden är så jättestor. Visst lite sämre blir det men inte mycket. Vad det gäller priser vet jag inte riktigt vad det är för storlekar som gäller på M5 fälgen men ta en titt på Länk Lycka till! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Kommer se snyggt ut ! Varför skulle det bli löjligt med ett par grymma fälgar på bilen. Det är bara att slå till. Jag köpte min 18" Länk för några dagar sen. Hade 15" för och det kännes lite hårdare nu när man kör. Men det är ok. |
|
| Hmm blev fel länk. Här är bilden Länk | |
| Visst kan du ha M5 fälgar! De är snygga på alla E34:or. Men, komforten blir märkbart mycket sämre med 17" på en gammal E34 med std chassie. Har man sport/m-paket så blir det väldigt bra med 17", men med std blir det sämre. Jag vet eftersom jag har testat det i somras. Min bil är en 525i -90 med std chassie och nybytta dämpare och fräsch fram o bakvagn Jag körde med 235X45X17 runtom och bilen blir väldigt spårkänslig och skakig på ojämnheter. Det känns som om man bara kör på fälgen ibland :-) Men, kör man mycket på landsväg i höga hastigheter så är det skönt med 17" däck! Men jag kör inte så mycket landsväg, så jag ska byta tillbaka till mina original krysseker fälgar till våren, 225X60X15. Testade också mina 17" på vår 525TDS Touring -96 som är en tyngre bil och som har M-paket, och på den är det ett måste med 17", den går inte bra med 15". | |
| per_j82 du skärmmer ju honom :) Så farligt är det inte. Jag hade 17" på min 520 + att den var lite sänkt (endast fjädrar). Visst spårade det men komforten var ok ändå. Kanske också beror lite på hur kräsen man är. Efter jag hade min 325a med 60 mm sänkning, bilstein och 45 i profil är jag inte spec kräsen längre :) | |
Njuren |
De enda negativa med min bil e just det att de e stötig typ inne i stan blir de för mycket.Men motorvägen e de perfekt! BMW - i nöd och lust |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.