|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska köpa 18" till en 750iAL -88 och undrar lite.... ET vad ska det vara? Bultcirkel är 5/120? Jobbigt om man köper fel o måste sälja om o grejjer.... Fälgar från en E34 passar E32? Hade tidigare en Mercedes 300TE-24 som inte gick att kränga på vilka andra fälgar från samma kaross hur som helst PGA större bromsok, och köpte fel flera ggr... Undrar därför om något är speciellt med 750iAL? vad det gäller fälg inpressning osv... Takc på förhand.. WAZZZAAAAAAAAA? | |
|
Bultcirkel 120/5, navhål 72,5mm, minst 15", dvs samma som E34 m fl. Du kan ta fälgar även från E39 (navhål 74,1) om du monterar centreringsringar. Original ET är 20mm, men ska du ha breda fälgar bör det ligga något lägre. Vad har du tänkt för fälgbredd och vilken däckdimension? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Även fäljar från E38 passar. Tänk dock på att rull omkretsen skiljer om det sitter däck på. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hade tänkt mig kanske 8x18" eller liknande och kanske 235-40-18 på däcken!? Vill helst inte lägga massa skit imellan o så, utan skruva dom rakt på bara utan strul me spacers o sånt. Men E34 och E32 fälgar passar utan bekymmer? ingen skillnad på 750iAl jämnfört med en 730 med 6a? Samma fälgar asso? WAZZZAAAAAAAAA? |
|
|
Ja, E32 730 och 750 har samma fälgar, bara att skruva dit. Senare årsmodeller av 750 hade större bromsar, men på din ska 15" passa. Centreringsringar är vanligt på eftermarknadsfälgar och ett måste på E39-fälgar, kostar inte många tior att att köpa. Jag har detta på både min E34 och E32 utan problem. Spacers ska man om möjligt undvika, kräver längre skruvar och ger större risk för vibrationer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| heh jag har 265 35 17 bak och 245 40 17 fram :D på sommaren hjulhusen på bmw är stora du kan nog få in 275or också :d | |
|
Jo jag vet....åkte juh på 265 bak på min förra E34... Men men...får se va de blir för fälgar...nu e bilen hemma iallafall.... *hämtad idag* WAZZZAAAAAAAAA? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.