|
|
|
|---|---|
| är det nån skillnad på dessa två motorer?? | |
| E28:an har 204 hk och E34:an 211 hk. | |
|
De "Guru" anger är svensksålda bilar. Tysksålda har andra effekter. Tysksålda E28:an hade 218 hk. Osäker på vad E34:an hade. |
|
323E21terror |
Angående effekten i den tysksålda så har den 208hk, men ger exakt samma prestanda (på pappret) som den svenska 211hk varianten. Skillnaden ligger i en annan kamaxel samt mindre diameter på ventilerna. farten är min drog |
| Min 535:a E34 är importerad från Tyskland och har enligt både registreringsbeviset och originalhandboken (tyska versionen) 211 hk. | |
323E21terror |
Mycket underligt, den första tysksålda 535E34an som inte har 208hk, kanske var det något visst årtal som det ändrades efter..skulle tippa på 90b eller något eftersom jag vet folk som har 90or som har 208hk. farten är min drog |
Hello Nasty |
Det är rätt mycket som skiljer dessa motorer, kolvar, förbränningsrum, ventiler, kanaler, kam, insug. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
Bengt-Magnus W |
Hmmm... Min 535 -90 hade 211 hk. import. Jag kan ha fel men jag tror bestämt att skillnaden i effekt inte beror på fysiska skillnader utan på olika versioner av Motronicsprutet. Min hade version 1.2 tror jag. Jag skulle gärna höra era(terror,nasty) belägg för att det skulle vara "hårdvaru" skillnad. Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.