|
|
|
|---|---|
|
min bil har dålig värme... e36 compact-98 nån tipsade att det kunnde bero på microfiltret...? kan de stämma...? vart sitter annars styrningen till värmen? aså när jag vrider på värmeratten i panelen, var ställs flödet då om nånstans? sker det med vajrar? eller elektroniskt mvh Jonas | |
|
har samma problem i min e36! i e30:in blir det rena värmepannan om man vrider på fullt, går knappt att andas! men e36:ans reglade förstår jag mig inte på...ställer jag värmen på ansiktsikonen får jag bara kalluft (med genomvarm motor), det bästa jag åstadkommmer är om jag ställer luften på rutan, då blir det fesljummet....så skall det väl ändå inte vara? jag har fått intrycket att microfilter endast finns på bilar som har AC...haynes e36 manual tar inte upp detta (eller så tittar jag fel i registret) MVH Johan K |
|
|
hittade en annan tråd nu som ger lite ljus i frågan! Länk läs näst sista svaret, skrivet av scnitzermann, där han beskriver hur man byter filtret på bilar utan ac....skall ta en titt på min pärla när den ställs på i april! MVH Johan K |
|
|
ÄR det inte så att munstyckena, som blåser mot ansiktet, och som sitter på instrumentbrädan bara blåser kallluft ? och att det är tänkt så ? För i min bil så kör jag alltid me "defroster läget" i ca 10 min, tills det blir varmt kring huvudet, och sen sätter jag den på fötterna, då får iaf jag riktigt varmt efter en drygt 10 min! " bara o växla ner o njuta =) " |
|
|
Värmen vintertid i e36an verkar vara ett vanligt problem. Det SKA komma värme från utblåsen i mitten av panelen, annars är det knas. Har vid två tillfällen nu under vintern haft strul med detta, men vid båda gångerna har det försvunnit av okänd anledning, men misstankarna ligger hos någon typ av ispropp (trots rätt blandning med glycol). Har haft exakt samma symptomer som Bmwfreaken: ingen värme alls i mitten, samt fisljumment mot ben och vindruta. Felet är nog inte micorfiltret då det är bytt vid senaste servicen. Nån som vet mer? I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Om det kommer kallluft från utblåsen i mitten så kan det ju faktiskt vara så enkelt att man ställt in vredet i mitten på blått iställer för rött. Jag tycker värmen i min E36 är riktigt bra! //Thorssa |
|
| blir motorn varm? ja bytte termostat på min sen blev det skitbra värme i cupen :D | |
|
min beter sej inte riktigt lika... motorn blir varm som dne ska = fungerande termostat!? microfiltret ska jag kolla så fort det blri lite varmare ute, men bilen har följt BMWs service schema, å då borde väl filtret vara bytt? senaste service var inspektion 2 i min bil så är all luft blir fesljummen om värme reglaget står på full värme... luften verkar ha samma temperatur oavsett om man ställer den för att blåsa på ansiktet, fötterna eller framrutan...? jag misstänker att det är nåt fel på mitt reglage...!? så att när jagvrider det till full värme (rött) så blandar det ändock kall luft och varm...? vart sitter själva ställaren för varm/kall luft? måset väl vara nåt typ av spjäll?... /Jonas |
|
|
hmmm,, konsitgt det där,, För när jag har min på max värme,, då blir det RIKTIGT varmt! så varmt att man måste köra ner rutan om man inte drar ner värmen! " bara o växla ner o njuta =) " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.