|
|
|
|---|---|
|
På hemvegen från motormessan i går upplevde jag att ljusens intensitet(alla ljusen) varierade ner jag skiftade från halv/hel ljus/betjenade bromsen/blinkers mm. Merktes också vid krappa dumper i vegen. Bilen er kjørd ca 18000 mil??? Batteriet er ca 1 år gammalt, ock laddlampan ljuser ej. Har inte startproblemer, men merker at restfunksjonen inte fungerar så lång tid som normalt vid varm motor. Er kolen i generatorn slut/fel vid jordningen? Er detta normalt miltal før rep av generatorn på E39? Ja bilen er skruvad! | |
|
Vet inte hur länge dom brukar gå, men generatorn på min E-34 har hängt med i 30000 mil nu vad jag vet. Har du kollat batterianslutningarna? Kopparpasta är finemang till dessa om man vill slippa trubbel. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kan nog vara dags att kika på kolen och byta laddreläet + kol. 18000 mil är väl ganska nomalt för kolbyte på en boschgenerator, har bytt på flertalet bilmärken, mellan 17-20 tusen mil. Men "blinkar" det när vägen är dålig så är chansen för nått glappt eller lös anslutning, kolla så att batterikablarna är dragna ordentligt. Kan även vara fel på batteriet, blyplattorna kan lossna och då leda över till kortslutning i batteriet. Sedan har du ju anslutningarna på generatorn att kolla också. ///MVH Hasso Länk |
|
Felet var: Batteriets jordningskabel var inte tilrekkligt tilldragit på karossens jordningspunkt. Får vel byta ut kolen/laddreläet för at undvika problem med detta. Måste generatorn skruvas ur bilen eller kommer man till att byta kol/laddreläet utan att demontera generatorn från bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.