|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som har koll på om man kan få ersättning av vägverket för skador på bilen som åstakommits av våra urusla vägar. Morsan pep iväg till sta´n och smackade sin 17" fälg + punktering pga en krater (hål) i vägen. Det finns inga skyltar som talar om att vägen är dålig som typ i Tyskland. Fxxn vad förb&%&d man blir tillråga på allt så betalade jag vägskatten igår till vilket biståndsland går dom till????? Sverige är ju snart själv på att bli ett. För&/"%¤¤e hälsningar Christian | |
| Japp det kan du. en polare till mig spräckte en 17" fälg på sin M3a då det var ett hål i asfalten, och han ringde och bråkade på dom och till slut gav dom med sig och betalade för en ny fälg när han hotade med att gå till domstol. | |
| En polare till mig körde över ett brunnslock inne i Malmö som inte var fastskruvat vilket medförde diverse skador på underredet. Malmö Kommun pyntar 50% eftersom de tycker att "visst ska brunnslocken vara fastskruvade, samtidigt ska bilisterna veta att de inte alltid är det!" Vet inte om detta är orsaken till att folk kör värre än höns i Malmö, blicken konstant riktad max 10 meter framåt och med en körning som hade gjort Stenmark avundsjuk... | |
| vet en som körde sin sänkta bil en outmärkt vägbula han spräkte oljetråg + lite annat,lät bilen stå och kontaktade polis, han fick repet betalat. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Borde du få ersättning för, ut och fotografera och dokumentera så du har riktigt "torrt på fötterna först. Hota med polisanmälan för försummelse av underhåll eller nåt sånt för är det inte skyltat så borde de gå bra och ge inte upp vad de än säger myndigheter har alltid fel.Det är ju ändå bara småpengar i deras budget.Var vår surt förvärvade vägskatter går till det har jag ingen aning om, likaså bensinskatten. Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.