|
|
|
|---|---|
|
helllo.... tänkte bara kolla om det finns någon som har bra koll på hur alla delar mellan alla bmw:s passar... ahr e21 och e30 samma drivlina och samma motor och topp?!?! passa växellådorna bara rätt över?!?! e det samma med slutväxlarna med?!?! jag har en e21 -80 323i hellracer | |
|
Bakaxelklumpen skiljer mellan E21 och E30. E21:an och -02:orna har i princip lika klump, även om utväxlingen skiljer. Tror bara att det är bakre locket som skiljer. Insprutningen skiljer mellan E21:an och E30, men motorkorppen lär väl vara lika. Om vi nu pratar 323:or i båda fallen. Välkommen till forumet förresten. |
|
|
okej tack! tänkte fixa en 5-vxl låda och en bak axel klump som får bilen att dra iväg bra en ändå inte vrava 3000rpm i 100knyck. vill ha någon med högutväxling.. (exempel siffror 4:31 och 4:75 vad bör jag ha då? för att få en lägre topphastighet men en bra start!?) tackar... hellracer |
|
|
vad har jag för motor?!?! m20 eller?! hellracer |
|
|
Japp, du har en M20. Här finns en förklarande lista: Länk Angående utväxlingar får du nog söka lite här på forumet. Som information kan jag meddela att min gamla 1602 från -75 har 4:10 utväxling och den varvar ca 4000 rpm vid 110km/h på 4:ans växel. Lite uppfattning kan du få av dessa tabeller: Länk //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Egentligen är motorn du har en M60. Sexorna i E21 kallades så, först till E30-karossen kallades de här sexorna för M20. Det är egentligen ganska lite delar som passar direkt mellan E21 och E30. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.