|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis börjat på ett nytt "litet" projekt och håller som bäst på med efterforslning. Planen är att göra en mittmotorbil och jag har börjat titta på en 750 e32 som donatorbil pga att dom är rätt så prisvärda. Problemet är att dom har en automatlåda så jag har funderat om det inte går att använda den manuella lådan som sitter i 850 serien, det är ju samma motor? Anledningen till att det inte skulle inhandlas en 850 direkt är att priset skulle ta upp för mycket av budgeten, kanske en import hade funkat bättre? Jag hade tänkt mig att montera växel-lådan direkt på diffen och undrar därför ungefär hur lång en 750 e32 v12 (motornamnet har jag glömt) och dess växel-låda är. Något annat som jag borde fråga är villka problem som är vanliga med den motorn? | |
| Jag antar att det inte är någon som vet det jag frågar om, jag använder samma tråd till en annan fråga. Hur är det med diffbroms på 750? Jag antar att det sitter standard i alla 850 pga deras sportiga framtoning. | |
| jag ville oxå montera den 6-växlade manuella lådan från 850 i min 750,fick tag på en oxå,men 20000 för en beggad låda som gått 13000 mil va lite mer än jag tänkt mig.Försöker numera hitta en 5-växlad. | |
| Finns det verkligen ett 5-växlat alternativ? Jag hade för mig att det var antingen 6 vxl från csi eller automatväxlat. | |
|
tror du får mäta , motorn är inte så lång men lådan... uh den är rätt otymplig om det är en automat. står inte måttangivelser i ETK som någon på forumet säkert har ? Det finns massor av problem med dåligt skötta m70 motorer , svårt att säga något generellt problem... så mycket som kan gå sönder i en 15 år gammal motor konstruerad på 80-talet :-) |
|
|
Blir inte motor-växellåda-slutdiff lite väl långt om du annvänder en låda från en bakhjulsdriven front motor bil? Kanske bättre att annvända en låda där slutväxlen och växellådan sitter monterad i samma hus från någon transaxel bil tex Porsche 944 turbo? /Pelle |
|
| Jag har också funderat på att det kanske blir ett ganska långt paket. 944 säger du? Det kanske hade varit något då dom kanske är lite vanligare än 850. Är det samma låda som det sitter i ultima gtr? | |
|
Kolla på Länk där om någonstanns borde du kunna hitta låda. Vet projekt som annvänt 944 turbo lådan med mitt maskin. Och den klarar iav vridet får en orginal v12a. Ultima åkare brukar annvända g50 lådan...men det har upp stått problem för några med den lådan? Annars finns G50/52 från turbon..alt är en 4petad 930 låda (klarar 1000N/M) eller Länk Men mitt bästa tips är; sök runt på nätet. fråga vad anndra har annvänt sig av..prata med dom om drift problem och om instalations problem /Pelle |
|
| Vad heter lådan som sitter i en 944 eller det vet du inte? Hittar ingen bra info om den, iofs kanske jag borde ta det på ett porsche foru. Sedan så frågar jag än en gång om det är någon som har måtten på motorn. Om det inte går så skulle åtminstonde villja ha måtten på motorummet (det behövs inga mm mått i något av fallen) vara till lite hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.