|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min navigator på min 540ia Touring -98 Det började med att Navigation ej fanns med i displayen, Navigationsläsaren var trasig, fick tag på en bättre begagnad som var till en -01, men den har på baksidan likadana multikontakter som min gamla, men den har även en anntenningång där bak, med den nya så fungerar allt med att få upp kartor och sånt, men den hittar inte bilen, jag har provat att koppla antennen i läsaren och provat att ha kvar antennen på gamla viset, har ställt mig i en korsning och knappat in vart jag är, men bilen står sen kvar där på kartan fast jag åker därifrån, nya Navigationsläsaren har dom uppdaterat på Bmw så jag har den senaste programmvaran i med splittad skärm. Vad kan problemet vara??? Någon som har erfarenheter??? Dom på Bmw verkar inte greja det! Mvh //Niclas | |
|
Till att börja med så måste antennsladden sitta i Navigatorn och inte i den gamla GPS-modulen! Några frågor: Hade din gamla Navigator manlig eller kvinnnlig röst (MK1 eller Mk2)? Om du hade manlig röst så måste ett kablage bytas ut för att Mk 2 eller Mk3 skall fungera. Rör sig Bilsymbolen överhuvudtaget då du kör? Om bilsymbolen rör sig men på fel ställe så skall du köra runt en stund så att Navigatorn kalibrerar sig. Mvh, Steaman |
|
|
Jag skarvade då jag läste ditt inlägg, Du hade Mk2 och har bytt till MK 3 så ingen kabel behöver bytas. Mvh, Steaman |
|
|
Hej! Bilsymbolen rör inte på sig alls, fattar inte vad de kan vara!!! |
|
| Det är ju klart att absgivarna måste fungera för att bilen ska "hittas"... | |
|
Detta fel låter precis som mitt. Känns som din GPS inte får hastighetsinformation. Du kan inte vara så att du har glömt att sätta in en kontakt där bak. Kontakten som jag inte har. Prova och gå in service läge och kontollera infon som finns där. Sätt nyckeln i lägen 1. "Navin startar" gå in i "Set" tryck sedan ner MENU knappen i 10 Sekunder, du kommer in service menyn. Starta bilen utan att dra nyckeln tillbaka i läge 0. Gå igenom dem olika alternativen i servicemenyn tills du hittar info om "Wheel Sensors" Där står det säkert en 0:a och där är då felet. Lycka till Mvh kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.