AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
525

Varför fungerar knapparna på ratten men inte på MIDen.

Aspen
Har en -39 -97 med businnes cd och enraders display på MID(iris),knapparna på ratten fungerar men ingen av knapparna på MIDen fungerar,dislpayen lyser men det är bara klockan som syns.Har lossat alla kontakter och letat efter glapp men hittar inget.Nån som vet vad det kan vara för fel?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Hej Aspen.
Prova att koppla loss batteriet en timme eller så, det hjälpt i mitt fall med en volymratt så varken gjorde det ena eller det andra.

Min 528i Touring
Länk
Aspen
Tack för tipset, ska gå ut och koppla ur det nu över natten så får
man väl se imorgon om det fungerar.
Aspen
Nu har jag provat å haft batteriet urkopplat 15timmar men det hjälpte inte tyvärr,så nånting har väl gått sönder! frågan är bara vad? MID eller stereon eller kanske nånting annat.Är själv inte så hemma på dom här original apparaterna!
Är batteriet ordentligt laddat? Min stereo ballade ur kraftigt för nån vecka sedan pga mycket kortkörningar => dåligt laddat batteri.

/Micke
Aspen
Verkar vara gott om ström i batteriet,men jag kan ju ladda det i alla fall så jag kan utsluta det problemet.Är det nån som vet var kabeln man kopplar in i MIDen tar vägen?tänkte att det kan vara glapp i andra änden eller nåt.Lite konstigt att klockan och knapparna till den fungerar men inte resten av knapparna.Går att spela både radio och cd med knapparna på ratten men det syns ingenting på displayen på MIDen.
Aspen
Var in på bmw å frågade idag,enligt dom är styrenheten i MIDen trasig så det är bara å köpa en ny.kostade runt 2000kr tydligen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.