|
|
|
|---|---|
|
På min M5 lyser mätarställningen (dvs, det lilla fönstret där mätarställning och tripp finns.) konstant. Slocknar inte, ens på ett par dagar. Vet att det kanske hör hemma i M5 forumet, men jag har större chans på svar här. Har provat att söka men utan resultat, vet någon om en trår som berör ämnet, länka gärna! Tack | |
|
Fungerar instrumenetet i övrigt precis som det ska? Det är inte så att trippmätaren nollställer sig själv ibland när du startar bilen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
när du säger det så var den nollställd när jag kom till garaget imorse. Bilen har stått stilla ett längre tag, vid ett tillfälle tog batteriet slut, dock funkar batteriet nu, bilen har stått stilla i 1 vecka och det finns bra med ström kvar.. |
|
|
Kom på en sak till... Färddatorn visar 0.0 hela tiden. Men jag tror inte det kan bero på mätarhuset, då den uppenbarligen får hastighetsmätarsignal (annars skulle den visa 39.5?) Här är det att den visar att den inte får bensin.. bara en parentes |
|
|
Samma fenomen på min 525a jag hade. Fick aldrig någon klarhet i vad som var galet, men allting annat på bilen funkade klockrent iaf. BMW CS #5139 |
|
|
Det skulle kunna vara dåliga kondensatorer i instrumenetet. Sök på forumet och läs detta: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.