|
|
|
|---|---|
|
Jag har äntligen börjat gilla E 60:s design! Började med att tycka att den såg konstig ut, övergick sedan till att "gamla" 5:an såg just gammal ut, och nu har man, äntligen, kapitulerat! Efter en kort provtur i en vanlig 520 så måste man anse att E 60 bör vara klassens bästa bil. och nu har jag verkligen börjat uppskatta designen fullt ut. Men rejäla hjul krävs för att designen skall "sitta"- men det gäller väl alla bilmodeller, eller?? Surfade in på mobile och så att man nu har hundratals E 60 till salu. Det är främst "halbjahreswagen" som är till salu. Länkar till en välutrustad 520 som måste anses prisvärd. Förmodar att detta innebär att vi får en strid ström med importerade E60 in i Sverige nu i vår.. Borde kanske lyssna lite med banken om huset går att belåna.. Länk | |
|
dekewi: Dock saknar den läder och navi eller?min tyska är bara något bättre än min finska..... Och ja det går att belåna huset upp till skorsten:))) |
|
|
sant, så sant.. Ville bara exemplifiera och tror att E 60 kommer importeras i stora mängder. Visst, man förlorar fri service och vagnskada, men det verkar lite väl stor skillnad för att importen inte skall löna sig. Länkar till en annan bil, med navi och läder. 34.400 oprutade €, ca 315.000 Skr. Undrar vad nypriset är på en sådan i Svedala??Länk |
|
|
dekewi: Har du hört dig för om vad premien på en E60 import är vs en svensk såld?och vad kostar servicen på e60? i resp interval? ps.den silver ser bra ut och med rätt utrustning:)) |
|
|
Dekewi... Grundpris: 319.000 Extra airbags bak: 2.900 Servotronic: 2.400 Läder: 20.100 Larm: 4.600 Grön överkant vindruta: 600 Taklucka: 12.500 Träpaneler: 4.000 Komfortstolar fram: 21.100 PDC: 8.100 Utökad klima: 8.800 Farthållare: 2.600 Navigation Business: 15.100 HiFi-system: 5.600 Totalpris, ny i Sverige: 427.400 kr |
|
|
Liste: Du som är sugen på E60(enligt dagboken)när tror du att det är rätt tid att ta hem en E60 enligt ovan? Ps.Nästan 100K på 1600mil inte illa |
|
| Jag tror faktiskt att det är rätt tid att ta hem en NU. Som Dekewi förutspår kan vi nog vänta oss en våg av importerade E60 inom kort, vilket kommer att dra upp priserna i Tyskland något. I höst kan man vänta sig ett litet prisfall när ett-års-vagnarna kommer tillbaka till handlarna, men säg att priserna kommer att vara mindre gynnsamma maj t o m september. Det är iaf vad JAG tror. | |
|
Liste... Inte så dumt att "spara" 100K.. men framför allt- har haft en ny bil en gång och så livrädd man var innan första stenskottet och första lilla bucklan.. Dessutom finns det ju så mycket tillvalsmöjligheter att man nästan blir snurrig.. Skulle hellre köpa en 6-månaders där någon redan gjort valen åt mig.. Givetvis har man lite krav och önskemål, men i stort sett tycker jag att grundutrustningen och läder duger bra.. Starre: har ingen utfattning om skillnaden, men visst finns det något bolag som inte "mobbar" importer genom högre premie? I ett sånt här fall är det ju löjligt att särbehandla importerade bilar. 6 månaders gammal bil och ägda av fabriksantällda.. Ofta i så nära nyckick man kan komma. Bilen har köpts med vetskapen om att den skall säljas efter 6 månader och då duger det inte att komma med annat är en pärla i den hårda begagnatkonkurensen i Tyskland.. |
|
|
Men sparar man så mycket egentligen? Säg att skillnaden är 100´. Högre försäkring p.g.a. ingen vagnskadegaranti ca 15´ Ingen friservice ca 10´ Lägre värde vid försäljning p.g.a. import ca 15´ Lägre värde p.g.a. gått mer mil ca 10´ Skillnaden är ca 50 tusen. Det finns nog många som gärna betalar de pengarna för att kunna speca bilen precis som de vill ha den, välja färg mm. |
|
|
Instämmer med T.P. De punkter han tar upp måste vägas in i kalkylen! Jag tror personligen att det i dagsläget är smartare att köpa en nybil och få speca den själv. Situationen om ett år kommer förmodligen se helt annorlunda ut... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med Kalle och T.P. Ytterligare saker som kan tala för en ny Svensk: - Ramavtal gör att man kan få upp till 10%, vilket jag tror att det är svårt att pruta på beg E60 i Tyskland - Skulle tro att det lägre värdet som T.P. givit på 10' för de första 1500 mil och 6 mån är rätt så litet. Om man räknar med en linjär värdeminskning på en E60 (ner till 0-värde på 10 år och 20' mil), så bör första 1500 milen motsvara en nedgång på minst 30-40'. - Man måste vilja betala för all den utrustningen som är på den beg bilen för att priset skall vara bra - Du kan få en ny 520 med komfortpkt och alla svenskfördelar för ca 300'... - Det kostar väl några 1000 att ta in bilen till Sverige även om man gör det själv - Ofta krävs det av importbilar att de skall vara mer utrustade för att vara säljbara - om man själv inte vill ha/tycker sig behöva en sådan så kan nytt Svensksålt vara vettigt När jag räknat på detta vis, så är kalkylen för en ny Sv-såld inte sämre än för en import... //Örjan C |
|
|
Ska dom pengarna ändå upp så förstår jag nog inte riktigt vitsen med att importera.. Vad kan man vinna? 20-30 k? Det förlorar man lätt när man ska sälja den. Köper man dessutom en bil här i sverige får man fri service i 3år osv... Förstår nog mer folk som importerar lite äldre bilar typ e39 osv.. En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.