AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.969

Dörren har gått i baklås!

Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Hej!

Köpte mig en e23 a för ett tag sedan! tyvärr hade det ca en vecka tidigare varit ett inbrottsförsök i bilen, vänstra (lilla) bakrutan var krossad och själva lås knoppen var spräckt!
Centrallåset fungerar mkt sällan på alla 4 dörrarna, oftast bara de andra 3. När ja försöker dra i lås knoppen e den som en fjäder går upp & ner, skramlar o klonkar mkt! Vad tror Ni! kan ja fixa detta själv eller e det ett komplicerat fall!

tack i förhand/glidarn

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag tror att du kan fixa det själv.

Och hur skall någon i världen kunna veta om det är ett komplicerat fall
utan att ha tittat på hur det ser ut ? lite som att fråga om meningen med livet ?
Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Wadel/ Finns säkert de som bara av min beskrivning kan komma med ganska självklara lösningar! så du behöver inte komma med ett sådant påhopp/glidarn
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ibland själva motorn till centrallåset som fastnar,därför kan knappen fjädra.Prova ta bort säkringen för centrallåset.Hjälper inte det,så får Du ta bort dörrklädseln innifrån,det nog det enda sättet.Det värsta jag varit med,en VW Passat,gick i baklås,vi fick hygga av öglan för låsmek.Vi fick rikta C stolpen efteråt + lacka den.Men man behöver inte måla djävulen på väggen.Lycka till

MVH.MICKI Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.