AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
696

skenande tomgång 325 -87

Tojne
Varför i hela h-vete sticker tomgången i väg till 1700rpm vid kallstart direkt man fått i en växel och börjat belasta motorn?? Den startar ju som vanligt på ca 600-700 rpm!...

ixen
ja det undrar jag också????? på min 320 -87 kan tom gången åka upp och ner några hundra varv i ett par gånger sen lägger den sig. jag grunade lite på om det kan var trim chipet.

Stefan
Min 325;a uppför sig likadant. Stillastående så är tomgången lugn och stadig på 700, men så fort man börjar rulla och frikopplar så pendlar den upp och ner mellan 700 och 1500. Så fort jag stannar så pendlar den vanligtvis två gånger till, för att sedan stanna på 700.

Jag blev för en tid sedan visad långfingret av en tjej med barnvagn på ett övergångsställe, då hon trodde att jag stod och gasade för att hetsa henne... Mindre kul. Hon bor i princip granne med mig också.

Jaja, dags att konsumera lite etanol.

Mit freundlichen Grüßen,
Klaus.
Stefan.P
Jag har samma fel på min. Skenar oxå på samma sätt som ni beskriver. men jag tror att det kan vara nån glappkontakt. Jag kör dagligen och problemet kommer bara ibland ( nån gång i veckan ). kan kanske ha med nån sensor att göra...
Adam318
Jag har svårt att tro att det är fel, har upplevt det på min och många andra bilar, men kunde ju vara kul att veta vad det beror på.

------Sign.------
Brings Me Womens?
Tojne
Kan det vara lambdasonden som skickar felsignal till styrenheten? Finns det en tillsatsluftslid på Motronic den styr ju luft vid kall motor till kallstartsventilen på de äldre K-jetronik... vad händer med motorn om givaren vid svänghjulet fram börjar spöka?...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.