|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara höra ifall det är fler här på forumet som är intresserade av en 3 dagars BMW M kurs på Nürburgring. Det arrangeras av BMW M och man kör med M3 SMGII. Ska vara ett hett alternativ till Scuderia kursen då man är tvungen att köra med egen bil. Detta ska tydligen vara ett upplevelse. Maila mig om intresse finns. Vore kul om det blev några stycken. Har själv anmält mig. | |
| Vilket datum och vad kostar det? | |
|
Ja, vad sören... detta har jag inte hört. Vet att de har en på Catalunya, men visste inte detta. Återkom med mer info! a |
|
| låter intressant. har du en länk man kan titta på? | |
|
skickar med en länk så ni kan läsa lite mer........det är i början av aug. Länk Maila mig om intresse finns. |
|
|
glömde skriva att de platser som finns går åt fort! |
|
| oj, det var rätt saftigt pris.... | |
|
smakar det så kostar det.......du får tänka på att en M3 SMGII ingår samt hotell. |
|
| verkar som det mesta redan är borta. Det enda jag får upp är i september med en 330i. | |
|
kan kolla upp det imorgon om det finns intresse.. |
|
|
finns det likandne kurser i Sverige? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Vet att det finns nåt som heter förarutveckling men ja vet inte om det e lika roligt som kurserna i Tyskland.. Det verkar mest vara inriktat på körsäkerhet och undanmanövrar. Länk /Carl ______ Länk |
|
|
Autopower hade tydligen testat.. Länk /Carl ______ Länk |
|
|
tack två åtta. jag har nu mailat dem om priser och datum ( hittade inget om det på hemsidan) Men deras steg 2 kurs är inte att jämställa med Banlicenskurs, eller hur? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nej det är väl inte det. Men det är alltid något och säkert ganska kul. Vad det finns för kurser i Sverige som ger licens vet jag inte men det borde finnas information om det här: Länk Hade gärna åkt till Nürburgring och BMWs kurs men det är lite dyrt. /Carl ______ Länk |
|
|
Det finns även andra BMW M bankurser i olika nivåer där man får köra M3 på Hockenheim, Salzburgring, Nürburgring, Spa och Mugello som jag t o m tycker kan vara bättre än att börja med Nordslingan. Jag var anmäld på en intensiv 3-dagars kurs förra året som var speciellt ihopsatt av BMW M för en grupp på 15 st M3 ägare men jag var tvunget att backa ur pga jobb men de som var med säger att det är det bästa de någonsin gjort och att allt var oerhört professionellt. De som kört på Nordslingan tidigare tyckte denna kurs var mycket bättre för den egna utvecklingen eftersom det finns störra gränser på dessa andra F1 banor. /RS2 |
|
|
RS2, dessa kurser du nämner kräver att man har gått de mindre avancerade kurser innan, så att BMW M vet att man har nått en viss nivå i sitt körande. Nürburgring kursen kräver inte detta, man förutsätts ha kört lite bana tidigare. |
|
|
förarutveckling är givetvis inte alls i samma klass som BMW M:s kurser, speciellt inte ringen men det är ett helt annat pris. |
|
|
MatroxMGA, Jag vet detta och det var därför som vi fick en komprimerad 3-dagars kurs anpassad till oss och våra erfarenheter så det var mer en blandning av perfection och race-track training. Även den avancerade kursen är väldigt grundläggande så därför är deras krav lite konstiga att man inte kan tillgodoräkna sig andra motsvarande kurser. /RS2 |
|
|
MatroxMGA ...där är nästan samma pris hos förarutvecklingen: 4000 för Grund Kurs, 4000 för steg ett och 4000 för steg två och sedan 1000 för steg tre. och då har du inte fått nån racing licens ens... |
|
|
Black Z3, då har du inte sett BMWs prislista, klart dyrare (det ska det väl vara också). Har inte provat just förarutveckling men de är säkert mkt duktiga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.