AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.029

Jag fick defekta bakljus, hjälp

Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag beställde nyligen bakljus från Styletech (Crystal) till min 316i e36 sedan 1997. Den är svensksåld..

Ljusen var SKITSNYGGA speciellt mot den svarta lacken.. men ingenting lös som det skulle.. allt var felkopplad.. kontakterna passade men alla sladdarna satt fel, det var 1 sladd för mycket på vänster sida och 2 sladdar för mycket på höger sida..

Nån som vet om det skiljer mellan årsmodeller eller "nationalitet", tänkte om vi svenskar har annorlunda kopplingar i baklyktorna..

Jag har inget mätinstr. så jag kunde inte mäta och koppla om..

Jag undrar om det kan vara fabrikationsfel, det vore riktigt underligt med tanke på att ALLT var fel..
ring/maila Kent ang detta så hjälper han dig såklart!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Han har inte öppet nu.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Är det nån som har kopplingschema eller kan beskriva vilken kontakt som är vilken (på bilen) så kan jag ju koppla om själv..
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Det är inte USA-lysen du har?

/Edvard
BMW CS # 4503
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Som jag har fått menar du? Jag vet inte, han kanske har skickat fel till mig. Han har ju inte öppet under helgen men jag får väl svar på måndag.

Bilen är iallafall svensksåld, och ingen har mixtrat med kontakterna.

Även om sladdarna sitter helt galet så borde det ju gå att koppla om dom, bara det inte blir en massa elfel då.. moderna bilar är ju skit när det gäller sånt.. checkcontroller och allt vad det heter..
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Jepps, menade ifall du fått USA-modell...

Låter iaf väldigt skumt, att du hade olika antal kablar beroende på vilken sida det var.

Hoppas det löser sig.

/Edvard
BMW CS # 4503
Länk
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Fick mail från Styletech nu, det är bara att koppla ihop några kablar så ska det lösa sig.. ska tydligen va så.. dom hade glömt att lägga med instruktioner i paketet =)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.