|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet om det hänt något på denna front? Är man fortfarande tvungen att byta modul för några tusenlappar eller vad är det som gäller? Tack för svar! /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) | |
|
På äldre E39 och E46 så måste man fortfarande byta modul för någon tusenlapp. Jag tror bara det finns på engelska, tyska, franska och italienska(?) om jag kommer ihåg rätt. Och dessa fungerar både med nav och de fasta BMW telefonerna. Däremot den senaste versionen av nya Blutooth hands-free kitet lär ha en röstmodul som är omprogrammeringsbar men det kitet finns inte för äldre E39 och E46. /RS2 |
|
|
Tackar för det! Då är det bara att dra in till BMW och köpa en ny. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
| Språk till navigatorn styrs av programvaran till denna enligt min erfarenhet. | |
|
Gunnarh, Det var röststyrnings modulen till navigatorn som vi diskuterade annars är det rätt att språket på menyerna och väglednings guiden i navigatorn styrs av vilken programvara som är installerad. /RS2 |
|
|
Jag har en fundering ang detta. Jag har en TV/Navi med tyska/franska/italienska. Jag var in till BMW och de sa att man var tvungen att byta hela boardern för att kunna få den på engelska (språk och vad som står i tv:n). Är det verkligen så? Eller är det rent mjukvarumässigt allt sitter i eller är det hårdvarumässigt också? Det kostar nu några tusenlappar att byta ut hela boardern vad jag har förstått. |
|
|
Gorgonit, samma info har en kompis också fått, men hans Navi startar ibland i nån typ av "felsäkert läge" och då finns engelska helt plötsligt med i menyn så det borde rimligtvis gå att programmera... mvh Kent |
|
|
Hej Jag lyftter denna fråga igen om någon vet om det går att programmera om modulen så att det blir på Engelska inkl röst / skärmen? Eller måste man byta ut hela boardern får att kunna få engelska? |
|
|
Språket på menyerna och väglednings guiden i navigatorn styrs av vilken programvara som är installerad i navigationsdatorn medans språket på röststyrningen av navigatorn och telefonen styrs av vilken röststyrnings modul som är installerad på de flesta BMW modeller (jag är dock lite osäker på röststyrningen i den nya CCC (Car Communication Computer) i E60 modellerna). /RS2 |
|
|
Hej Tack RS2. Då skall jag åka till BMW i Västerås igen och ifrågasätta detta igen med att byta hela boardern. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.