|
|
|
|---|---|
|
Var idag på väg hem från jobbet och åkte i min reservbil en alfa 33 1,7 16v, och så får jag upp en bmw z3 2,8 framför mig som åker brett i kurvona så jag hänger på. Till min förvåning hamnar vi vid ett trafikljus och det blir grönt och jag åker ifrån denna, tänker för mig själv konstigt men han var kanske inte riktigt med där. Vid trafikljus nummer 2 så händer samma sak börjag bli ganska glad, och vid nummer 3 så vad händer samma sak han hänger inte med och då och jag är tämligen säker på att föraren gjorde minst två försök men inte lyckdes. Alfan 1080 kg chip kanske 150 hp framhjulsdrivet. Bmwn vikt ? 190+ hästar och bakhjulsdrivet. Alfan plågades en del men på tre försök tycker jag att bmw:n borde lyckas, i o f sig så var max hastiget ca 100 pga av andra bilar osv. Att bmw:n vinner över hundra är det inga tvivel om mem men. Kör för övrigt sjävl bmw diesel till vardags och inget ont om bmw, en underbar bil. Men en gammal alfa för 3000 kronor ? | |
|
ja hoppas för guds skull han missade växeln, men tre gånger låter konstigt.. hehe =P //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| ALFA RULES!!! ;-) | |
|
en alfa 33 ska normallt inte ha en chans mot en Z3 2.8 . inte ens mot en 2.2 om du tittar på papperet. tror nog att du inbillade dig att han ville vara med i racet :-) |
|
| Det är ungefär som när jag hamnar jämsides med någon GTI-pajas vid rödljusen. Jag fattar inte att killen försöker rejsa förrän jag hör däcktjuten från GTI:n när tvåans växel åker i läge. Jaggans varvtal höjer sig aldrig över 3500 rpm ändå blir de små GTI:erna efter. Och jag som bara gjorde en normal start från trafikljuset utan en tanke på rejs... | |
|
Nu var det ju så att han lyckades inte på tre försök och han gjorde garanterat inga normala starter med tanke då att det spårade nog lika mycket för bägge bilarna |
|
|
alfa 0-100 8,1 sek orginal plus ca 15 hp, z3 6,9 orginal så sån skillnad kan det inte vara och 2,2an 7,9 sek alfan chanslös? |
|
|
Finns flera möjliga förklaringar till detta. En är att personen i Z3an inte kunde köra bil. En annan är att det var något fel på Z3an. En tredje är att det inte var en 2.8. Kanske var en kombination av samtliga ovanstående faktorer. Hur var väglaget? /Carl ______ Länk |
|
| Bagarn: Många Z-ägare är, till skillnad från Alfister, posörer och vågar helt sonika inte varva ur sina hårfrisörskeracers... Det kan ha varit orsaken. :-) | |
|
mycket troligt det var torr kall väg |
|
|
precis det intrycker jag fått om aflaister! //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
bjoerck Intressant iaktaglese.. Om det blir någon Z-träff i Gbg i sommar är du välkommen så ska jag visa dig =) /Carl ______ Länk |
|
|
två.åtta: Jag har fått bilden av att BMW-ägare och då speciellt Z-ägare fokuserar hårdare på vita blinkersglas än cambervinklar... Jag dyker gärna upp som observatör på nästa Z-träff. Det är alltid trevligt med bilträffar! Jag kanske tar min Alfa Spider till mötet. Hehe. :-) |
|
|
Jo, men det beror helt enkelt på att våra bilar redan är tillräckligt körglada =) Hehe, det låter fint. /Carl ______ Länk |
|
| nä nu ska vi inte tänka på vikt/effektförhållande bmw:n är nog en av de snabbaste bilarna jag vet | |
|
Björk du menar väl : "Jag kanske tar min Alfa Spider till mötet: om den inte har rostat bort under vintern och inte står i garaget med någonting som är sönder" whoops, sorry kunde bara inte låta bli (som en gammal GTV 2.5 och 2.0 ägare på 80-90 talet ) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
BoZton Grodan |
Hmm... Mycket intressant pajkastning. -Är det inte lite så...att: *Volvoföraren, vill ha en trygg och driftsäker bil...han tror på det. *Citroenägaren, han är helt säker på att hans bil inte behöver vagnskada...den är ju så bra ändå.. *Japspiloten, går på konceptet "lätt att äga, svårt att säga" *BMWägaren, han är snarare mer ömsint mot sin bil än vad den egentligen behöver, en mkt speciell relation.. *Alfaägaren, får något religöst i blicken när han pratar om "sin pärla"...och ack vilken tur att han inte är atteist...*s* Alla tror vi på vårt* // BoZton Grodan |
|
Z3c 4 ever!: Klockrent sagt ;P //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.