|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det svårt att byta fjädrar fram och bak på en 318i -88? Ngt speciellt man behöver tänka på? Några speciella verktyg man behöver? Har läst lite på mektipset, men ser det likadant ut på en e30? Tacksam för svar. /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE | |
| Jag har bytt mina fjädrar utan problem. Sänkningsfjädrarna är inga problem att få dit då de är kortare. Jag använde en muttermaskin för att få bort muttrarna till främre dämparna. Om du inte har tillgång till en sådan så tror jag att du behöver ett specialverktyg (går säkert att tillvärka själv). Det är bara att sätta igång. Du ser hur du skall göra när du kommit igång. | |
| I bak är det enkelt att byta, bara hissa upp, skruva ihop fjädrarna och byta. I fram måste man skruva loss dämparna. Lite krångligare men det går ganska lätt det också. | |
|
Wow! Shysst killar! Ska slipa ner lite ytrost och bättra på bilen nästa helg... Tror ja fixar en sänkning fr MotorNord och klämmer på samtidigt! Ska bli skönt att få ordning på bettan innan vintern... Tack än en gång! /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE |
|
ENEA |
hallå!!!!jag köpte sänk fjädrar av motornord för en tid sedan resultatet blev dåligt världens röv häng på bilen och oförändrad höjd fram +sämre väghållning än före sänkningen . ring till bildelsimporten istället. jag ringde och klagade till motornord ang fjädrarna men de bara nonchalerade detta.så jag handlar aldrig mer där. bilen är en e30 325-88 mvh enea |
| Jag har Weitec 60/40 från bildelsimporten, kanon blev det. Enda "kruxet" är väl färgen...spygröna, men det är ju funktionen som räknas. | |
| Jag har sänkning från motornord på min. Jag tycker att den är kanon. Men det är väl olika på en 318 och en 325??? | |
|
Ngn mer som har erfarenheter av detta med fjädrar från MotorNord? Vill ju inte ha häng bak på bilskrället! Posta gärna foton på era bilar eller maila till erik.nelander@home.se med en liten text om vad ni har för fjädrar/dämpare etc. /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE |
|
Andreas |
E30 är väl normalt lite högre fram än bak, så en 60/40 eller motsvarande är nog att föredra... KÖPES: Hartge 16" |
| det är inte så svårt att byta fjädrarna. du behöver bara ta loss hela fjädringspaketet i ett stycke. sen lossar man bara på den övre muttern och tar därefer av fjädern. tar ungefär en 45 minuter. | |
|
Ok, tackar! Det lär väl märkas om inte annat =) Får se vad jag köper för sänkning. Lönen vart inte så dålig som jag befarat så nån sänkning lär det bli i alla fall! /Livet e en hora å ja e pank ChrOmeE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.