AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
773

Panik indikering?

en
22
enera
320CD -05
320i Touring -03
320i Coupé -94
Jag har en 530Dat -99 som ibland startar varningsblinkers samtidigt som den tänder innerbelysningen, när man sedan parkerar bilen o skall låsa med fjärrkontrollen så låser den inte bilen, då måste man använda vanliga låscylindern och vrida nyckeln åt båda hållen för att den skall låsa sig.
Är detta någon form av panik indikering?
En BMW ägare jag pratade med påstod att alla BMW låser upp dörrar, startar varningsblinker och tänder innerbelysning vid en kollision.
Kan det vara så att någon krocksensor spökar?
Är det risk att nästa steg är självutlösande airbag?
Vid de första tillfällena detta hände var det ganska kallt ute
> -10grader, men nu har det hänt när det var varmare också.
Låter skumt kan också vara ett av dom skumma fel som uppstår p.g.a. av dåligt laddat batteri ( speciellet om du har en Diesel) och kör mycket kortsträckor ( under 1 h!!!)

Så ladda på i 24-48 h, blir det inte bättre sök BMW-hjälp för avläsning via DIS

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
en
22
enera
320CD -05
320i Touring -03
320i Coupé -94
OK! Ska testa de i helgen.
Jag pendlar ca 50min resor 14 mil varje dag, men eftersom det dök upp när det var ordentligt kallt så kan de ju ligga nåt i de.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
när man har haft loss batterikabeln måste man vrida åt båda hållen första gången så det kan vara så att batterispänningen varit låg. Glapp i den omtalade huvudsäkringen??
FAF
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla batteriet på verkstad, de flesta har batteribelastningsprovare som berättar hur laddningstillståndet är.

Bilar med centrallås brukar låsa upp sig innan batteriet "dör", hade en Audi 100 förut som var upplåst en morgon med varningsblinkers på (hade bilen larm?), trodde först att det var tjuvar, sen att jag glömt låsa men när det inte gick att starta insåg jag att batteriet var tömt.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.