AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
974

lite frågor ang imobilazer och startspärr

Ar
164
Arash
518i -93
jag pratade med några försäkringbolag angående M3 dom ställde massa krav att den ska har startspärr, imolazer osv....min fråga är stoppar verkligen detta en tjuv från att stjäla bilen ,,,,,,,, dom var stenhårde på de,,,, att bilen skulle va utrustad med dessa annars kunde inte dom försäkra bilen ...
"Rätt årsmodell" gör att du via BMW kan få ett sk Nyckeintyg där dom nycklar du inte har är späradde ocg det accepteras som "omkodad" startspärr/imobilizer (samma sak!!!)

(vilken årsmodell som är "rätt" resp. fel vet jag inte när det gäller M3..)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ett Cargard 850 uppfyller alldeles säkert f-bolagets krav. Sen ska väl rutorna vara märkta.

Skadar inte heller med en rattkrycka, modell bättre.

Köper du en bil som redan gått i Sverige så är den troligtvis redan bra larmad..

MVH
Ar
164
Arash
518i -93
alltså
jag undrade hur pass mycket dessa skyddar en mot en lowlife "tjuv"
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Det stoppar dem inte ett skit!

Min åsikt är att försäkringsbolagen beter sig som inkompetenta nasare!
Jag menar, det är så noga att en bil som importerats från tyskland skall vara nyckel "omkodad". Köper jag däremot en bil i sverige så behövs inte detta. Menar dom att det är större risk att personen som jag köpt bilen ifrån i tyskland letar upp bilen i sverige och snor tillbaka den än om den personen som jag köpt den av i sverige (kanske till och med i samma stad) åker till bilen och låser upp den med nyckel och kör iväg (Obs. med den nyckel som han "tappat").

Skärpning med premier och regler på import bilar (Gäller då alla BMW antar jag, för jag vet inte var dom fabriken för BMW i sverige ligger).

Nu blev det långt...Detta ämne upprör mig till det mildaste!

/Mikael

Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-)
Ar
164
Arash
518i -93
lol...jo tycker dessamma..men men ..vad kan man göra ....

en fråga ersätter dom bilen ifall dom låser upp den med nyckel och snor den eller snor grejerna inne i bilen ..... fan man börjar bli lite nojigt efter som M3 verkar vara en het byte för tjuvar ..... alla fall av det jag har läst här på forumet....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Arash:

Försäkringsbolagen kräver att man eftermonterar startspärr, men sen om den blir stulen så kan de påstå att "nån" (du, alltså) måste haft tändningsnyckeln för att stjäla den...

Sverige är fantastiskt!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.