|
|
|
|---|---|
|
Ska byta växellådsolja på min 325á (e36)och i instruktionsboken står det ATF, men jag tycker att den verkar så blaskig. Någon som kan ge något tips ? Och kan man hälla i MTL om det är ATF olja i ?. | |
|
Peter, Mitt tips är att du använder ATF-olja som föreskrivet. Det är ju inte bara med höften man valt att använda denna i lådan. Att den verkar "blaskig" har inget med smörjförmågan att göra. Ps. Jag tror att du ska välja en ATF-dexron II till lådan i din. Mvh Anders S. |
|
| Det tror inte jag heller, men när jag pratade med en service kille sa han att MTL har bättre smörj egenskaper. Dom oljor jag väljer mellan är Redline´s ATF och MTL.Har hört att en del BMW ägare kör med dessa och jag hoppas att dom är bra.peter | |
|
Har du inte problem med växlingarna idag tycker inte jag att det finns någon anledning att prova nåt annat. Har du problem ? Mvh Anders S. |
|
| Nej jag har inget problem med lådan,men det är ett tag sedan oljan byttes.peter | |
|
Största fördelen med ATF är att den blir mycket mindre trögväxlad när det är kallt. bushman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.