AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.417

MC-ljud-dämpare på bil

AM
51
AML
E30 -90
Satt och funderade igår hurudant ljud man skulle kunna få i en bil motor med mc-ljuddämpare. Om man t.ex skulle ta 2 st Hayabusa trimmpipor Länk
1300cc x 2 = 2600cc så skulle det kunna passa på en 6a på 2,5l...
Sen kanske man kan få ännu porrigare ljud med turbo... =)
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
i något av dom senast nummrena av bilsport var det ju med en corrado med en mc-dämpare, det stog ju att den skulle låta rätt fint i allafall! och funkar gör det säkerligen!!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
Göran Malmbergs Hemipanter har ju två MC-dämpare på sin bil och den låter himla gott, det kan jag intyga! Det beror nog delvis på motorn som sitter i också :) Länk

Jens
Har en bubbla 1600 med typ 3dm 2,5 tum rör sedan en suzuki mc dämpare och den låter väldigt mysigt och det är ju snyggt.
detta är en typ fullflödes så det dämpar inte ljudet speciellt mycket.

måste låta lite ferarri aktigt tycker jag nästan så man skulle tro att det skulle kunna vara typ p83 motorn eller nåt sånt eller?
Al
331
Alfred
M5 2001
Jag hade två trimpipor i kolfiber till ngn 600kubikare som jag satte på min nissan 180zx turbo, detta var de enda dämparna och sen rakt 2.5" avgas från turbo. Det lät speciellt.... riktigt rått ljud, men tror du kan få samma ljud med dämpare från simons....

Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
På Görans Hemi De Tomaso sitter det två Supertrapp slutdämpare. Dem kan man justera med hjälp av brickor så att man får exakt rätt mottryck. (Eller tuna in det fetaste ljudet som motorn kan frambringa...)
Funderade på att köpa en sådan för länge sedan, men de är rätt dyra har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.