AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
863

M3 CAB 94-

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej..

Denna bil var tydligen uppe för diskussion tidigare
men tråden blev raderad av någon anledning..

Länk

Verkar ju inte som det är någon privatperson som äger denna
bil utan en omtalad firma i småland...

Nu har man även annonserat en annan av sina bilar
som om den skulle ägas av en privat person..

Länk
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Den sista länken blev tydligen fel...

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vad är det som säger att det skulle vara en firma som säljer den? Har du mailat och fått svar på dom?
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
För att båda bilarna finns utlagda här oxå..

Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

VARNING VARNING!!!!

Handla inte något av denna "bilhandlare"!!! Ringde (våren-03) på en vad säljare sa va en tokfin 328iC M-paket mm. Åkte ca 35mil enkel resa för att titta på bilen. Och vad möter jag...ett vrak! Så lyd mitt råd handla inte av gubben! Såg ut som en småländsk potatissäljare. Historian fortsätter nedan för den som orkar läsa...

Bilen hade två långa repor längs ena sidan och en lång längs andra...modell djupa. Hur nu dessa kommit till? Stod otvätt och ostädad i hallen, fast att bilen hade varit hos handlaren i veckor. Saknade knappar på färddatorn mm, saknade bromsljuset i vingen (bara ett avlångt hål), ca 10 hål i instrumentpanelen efter div. mobilhållare. Blev vansinnig... men min kompis (bilmekaniker på Mercedes) som oxå va med behöll lugnet och frågade om en provtur. Jaja...tänkte jag, har ju ändå kört så här långt så då ska jag bara prova den. Denna färd visade sig dock vara mycket lärorik...i hur en BMW 328:a INTE ska bete och uppföra sig. Styrningen va stel och fjädringen va mjuk som på en jänkare...fast "m-chassi"! När vi kom tillbaka så frågade jag för skoj skull va han ville ha för "liket". Ha frågade om jag hade inbyte. Ja sa jag och vi gick bort till min dåvarande 325:a -93, med 19 500mil på mätaren. Han trodde inte mig om att min bil va en -93:a. Gav sig när jag visade reg.beviset. Jag sa bara att det är så här man ska sköta sin bil... När jag sa att det va bland det värsta jag set sa han bara ...jaja grabbar, synd att ni inte kan bilar! Fick hålla tillbaks min kompis som du höll på få spel på gubben, tryckte in kompisen i min bil och körde hem...

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mellströms bil har väl inte världens bästa rykte! ;o)

Personligen skulle jag aldrig köpa en bil av den handlaren.

Mitt beslut grundar jag mig på att de dels har figurerat i diverse fall där kunder har kännt sig lurade.
Om jag inte har fel, har de även varit uppe på konsumentverkets svarta lista.

Jag har själv varit och kollat i deras lokaler och sett mängderna av krockade importbilar som stått på deras baksida av lokalerna...

Enligt vägverket skall den Mercedesen som de anger vara en AMG C36, vara en Mercedes C280...(jag tycker att det verkar skumt men vet inte om en AMG-mercedes kan heta så i vägverkets värld)

Det som gör att jag ryggar tillbaka ännu mer är detta faktum:
Fordonsstatus: Avställd (2001-12-31)
Antal ägare: 1
Datum för första reg.: 2001-06-06
I trafik första gång: 2001-07-19

Det är inte osannolikt att bilen har reparerats under väldigt lång tid! Vem köper en bil utomlands för att sedan ställa av den i flera år???

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Jodå, M3:an stod kvar hos Mellström idag.. Inte för att jag skulle få för mig att handla något av honom men det är alltid kul att kika lite...!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Stackars bil..den kommer aldrig få ny ägare efter den här uppmärksamheten! :)
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Har själv varit där och tittat några gånger
och man skulle nästan behöva pannlampa för
att se något i den innre av bilhallarna , undrar varför ;-)

Ingen som vet något om vad som hände med GT´n dom hade
till salu för en tid sedan ?

Trevlig Helg på er !!
//Jimmy
Tjena,

Jo vår kära vän Mellström är ju en kul kille. Vi brukar åka dit några gånger varje år i rent nöjessyfte för att konstatera hur man INTE säljer bilar. Vi kan omöjligt förstå hur han kan livnära sig på denna verksamhet och vem som köper bilar av denna firma??

När vi i somras var där och tittade så kollade vi bland annat in denna bil. Vi reagerade på att det låg elektronikdetaljer typ färddator, clima mm i bagaget och i passagerarsätet. Dörrsidan satt löst mm mm. Dock stod den uppställd i försäljningshallen.. När vi pratade med mellström så sa han något i stil med "grabbarna i verkstaden har jobbat lite på den men dom blev inte riktigt klara med den. Köpte den från ett försäkringsbolag stöldskadad men nu är den nästan fixad".

Detta var samma dag som vi hittade och fotade den mardrömsskötta M3 GT:n som det skrivits en del om... Kul bildag :)

Mvh
John
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Var på M. hemsida nu. GT:n är fortfarande kvar. Ser skapligt ut på bilderna. c36 aka c280 finns också kvar...

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.