AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.580

Se upp med FÖRSÄLJARE

Visa användare
87
smurf
BMW 540 IA individual touring -02
Har köpt en bil på Bil profilen i Örebro. Vid köpet visste jag om några fel på bilen som säljaren informerade mig om. Ex att vä sidorutan skulle lyftas några mm, men i själva verket behövdes den bytas ut pga att det var en enkel ruta och inte en dubbel som i resten av bilen. Många små saker blir dyra i längden. Jag ringde firman och bad om en viss summa tillbaka till svar fick jag HÄR FÅR DU INGEN HJÄLP, är det så man svarar en kund ?????.

Nu har jag iallafall fått bilen att fungera som den ska, men passa er för BILPROFILEN i ÖREBRO.
Mvh Tobias
Visa användare
56
KP
520dAT, -10
Kollade in en till synes fin E34 på annons därifrån för ca 1 år sedan men efter en del frågor per telefon, då säljaren upptäckte att jag ville ha tillräckligt med info om bilen för att kunna kolla upp dess historik, blev han plötsligt totalt ointresserad av att sälja
bilen till mig.

KP
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Nu vill jag inte låta som om jag försvarar handlaren men jag vet inget om dem för jag har aldrig handlat där. Vad jag däremot förstår så har säljaren informerat dig om vissa brister på bilen och du har då troligen betalt därefter. Du har ju också en skyldighet att undersöka bilen du köper och inte så fort som det börjar kosta pengar ringa säljaren för att be han betala. Om du nu inte såg problemet med rutan och div andra problem så kanske detta var fel bil för dig att köpa? Detta är dock inte säljarens fel utan ditt eget. Detta är bara ett råd i all välmening då jag sett en tendens med att det börjar med ett litet enkelt inlägg om en handlare för att sedan spåra ur fullständigt.
Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Vill nog vrida lite ppeellees påstående/råd, och snarare säga att det finns två anledningar varför man eventuellt vill köpa en bil av en firma, än av en privatperson:

1. Man kan smidigt byta in sin egen bil.

2. Man förväntar sig en viss trygghet och hjälp även efter köpet.

Många framgångsrika bilhandlare skaffar sig "gott rykte" just för att de har ett bemötande som motsvarar de flesta kunders förväntningar på service. I fallet med Bilprofilen har vi ju en firma som gör precis tvärtom....

Och som förtydligande till detta självdestruktiva beteende:

""Frågan är dock om företaget finns längre. Det telefonnummer som nummerupplysningen Eniro och telefonkatalogen har till Bilprofilen i Örebro AB har registrerat går i dag till en privatperson, som inte vet hur man når Bilprofilen."" (Utdrag ur artikeln från Udos inlägg)

Blir ju oftast på det här viset till slut när den lille handlaren inte vill vara mån om kunderna längre.

Men givetvis... han ppeellee ju rätt, en affär är en överenskommelse där man får vad man betalar för. Men just vid köp av handlare har man ju oftast en garanti eller åtminstone rätt att reklamera det som inte var enligt överenskommelsen, som i smurfs fall.

Tack o lov slipper vi förhoppningsvis slipper råka ut för Bilprofilen i fortsättningen iaf. =)

6a - för det är du värd
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
efter att läst den länken som "Udo Dirkelsniff" fixade så har det ju framkommit vilket folk du har att göra med. Tyvärr så verkar det som dom skiter i sina kunder så fort köpet är klart.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Lägg märke till att tråden startades 2004-02-20.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Som jag sagt tidigare att handla importbilar av handlare med "kassan i bakfickan" i Örebro sker alltid på egen risk jag är inte ett dugg förvånad när jag läste artikeln.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är försatt i KK (av bekvämlighetsskäl ? :)

///MVH Hasso
Länk
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Länk
sa
189
sadanber
520i Touring -95
Kan inte va lätt att vara seriös bilhandlare i Örebro! Ingen vågar väl köpa bil där snart...

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.