AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
593

Problem med larmet

Sen en tid tillbaka kan jag inte pakera hemma utan att larmet löses ut. Ibland efter 5min ibland efter nån timme.
Det spelar ingen roll ifall jag står utanför huset, på garaguppfarten eller inne i garaget. Står jag hemma hos kompisar eller i stan är det inga problem. Förutom att det har börjat att ske även vid simhallen numera.

Indikatorn visar att det är bagageluckan som löser ut det. Har haft den på larmfirma som har provat att ta bort den sensorn, har provat att linda in alla kablar samt huvudinheten med aluminium för att ta bort eventuel magnetism. Ingeting funkar.

Hade haft bilen ca 1år innan det började dyka upp. Det är ett Defab larm.

Någon som har varit med om nått liknande?

Tack på förhand
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan dut vara kablaget till bakluckan som är söndernött vid gångjärnet? Vanligt fel på E34 och E39, jag har dock (ännu) inte hört talas om det på E46.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Tesfes
Har batteriet varit urladdat nån gång?
På min E36 drog originallarmet igång titt som tätt. BMW-verkstan sa att den larmade för bakrutan(?!), men när jag bytte batteri försvann problemet.
Troligen har du antingen fel i larmets black box eller kablaget mellan denna och bak till brytaren om det alltid är samma larm från bakluckan. Själva brytaren var ju bortkopplad säger du, eller hur? Någon skärmning osv behövs inte på larmets kablage, al-folie tar inte bort någon magnetism heller, var skulle denna isf kommit ifrån? Skärmade kablar är ger bara skydd mot elektriska fält, inte magnetiska, ett vanligt missförstånd.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.