|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Gold |
Någon som köpt stabilisatorstag på Länk (nfs.nu). Eller är det likabra att dundra till bmw och köpa.. bryr mig inte direkt om vad dom kosstar, bara dom är bra. |
| Dom stagen finns faktiskt på Biltema av lika bra kvalite som det så kallade orginalet du kan inte ens se någon skillnad på dom utom i priset 119 kr st. | |
Gold |
Sätter inget på min bil av märket biltema. |
| Du det har aldrig slagit dig att det ofta är samma tillverkare på vissa bildelar bara en annan kartong och ett mycket högre pris .. | |
Gold |
Jo visst, inget ont om biltema.. men jag känner mig säkrare om jag köper original. Har varit med om många saker på biltema som då fan inte är "enbart en annan kartong" |
|
Risken med att köpa stag på Biltema är att du får järnpinnar. Original är chansen stor att du får dem i fjäderstål. Köpte däremot själv dessa stag på Biltema till min 520 -94 för ett par år sedan och de har fungerat utmärkt. |
|
|
Tobbe har alltid bytt delar på min 525 -91 och jag kan absolut inte klaga på hans delar, sist var det faktiskt stabilisatorstag i båda sidor fram som han bytte, och inget fel har det varit på dom. Scandane |
|
Gold |
dvs Tobbe har använt biltema delar eller nfs delar? |
|
Tobbe är han som äger och driver Need for speed i malmö. _________________________ Letar vita framblinkers! |
|
|
Nfs (tobbe) delar är helt ok.. Min erfarenhet av skramelstag från biltema...billiga men ej så bra. Hade glapp i mina efter 400 mil, men det kanske ska till läggas att det var 400 mkt hårda mil ;-) |
|
| Pelle Persson ; De stag som säljs på Biltema nu ser inte ut som de som såldes från början syns ingen ingen skillnad från ett från tex.bmw finns stor anledning att tro det kommer från samma tillverkare jag smällde dit dom på min ..sen skulle jag ett par tusen mil senare byta dämpare då köpte jag nya stag för jag tog för givet de skulle vara dåliga och dels för det är lättare att ta bort dom med rondellen ..men jag bedrog mig fanns inget glapp ..nu har jag kört ett par år med de nya och det är klonkfritt ännu,men som jag sa de nya såg lite annorlunda ut andra skydd vid lederna..sen har jag uppmärksammat en sak till på Biltema nu, undre bärarmen finns ju där samma nummer instansat på dom som är beställningsnummer från andra ställen står inte ens Biltema på kartongen bara det långa nummret ?? men man får 2 armar till samma pris som andra ställen tar för en ..mina är dåliga så jag ska prova dom tänkte jag | |
|
Har undre bärarmar och stabilisatorstag från Biltema. Har kört ca 2500 mil efter bytet och än så länge är det skrammelfritt. Mackan |
|
|
Varför köpa något så billigt på postorder när man kan gå in till BMW och köpa original för bara 50 lappen dyrare/st? -=Brings Me Women=- |
|
|
Gto jag får nog erkänna att jämförelse haltar lite...eftersom mkt av dom 400milen var ren bankörning. |
|
|
Gold: hur kan du i ena andetaget fråga om en "piratdel" till din bil, och i nästa andetag säga, använder bara orginal delar för då känner jag mig säker....fortsätt då med det och låt dem som "vågar" sätta på piratdelar göra det utan att du då komenterar det....för det är sådana som du som gapar mest men det kommer bara en massa skit som dom inte har belägg för...så som sagt, gör vad du vill, men håll inne med skitpratet om produkter du inte vet något om, vad anbelangar deras kvalitet.... Peo |
|
| jojje81: Nu kan man ju undra var du skulle sett att det bara skiljer 50 kr skulle vara intressant att veta, bara undre bärärmen är 1440 kr för 2 från en butik med samma nummer på staget som Biltema 596 för 2 st med bussning det är 844 kr i skillnad det..och ponera nu att det är så att det är samma tillverkare skulle du ändå köpa från annan butik för mer än dubbla pengen ??? | |
|
gto: Var det inte så att diskutionen handlade om ett stabilisatorstag? I så fall kan man undra om du hängt med riktigt? Gold frågade angåände om ett stabilsatorstag. Och ett sådant kostar ca 280 kr på BMW. -=Brings Me Women=- |
|
| Jojje: Ja då är väl du odúglig att räkna även om det gäller stagen för enligt ditt pris så är det 322 kr i skillnad var är 50 lappen???.. | |
|
gto: Snälla nån. vakna!!!!!!!! Och kalla mig inte oduglig.. för att om du kollar länken som är på nfs.nu så ser du att staget kostar 225kr/st..... eller????????? och vad gav jag för pris?? jo ca280kr för original stag på bmw. DÄR HAR DU 50 LAPPEN. 225 + 50= 275. du har väl lärt dig plus å minus i skolan???? så lägg ner nu.. inget mer tjabb -=Brings Me Women=- |
|
| Jo..men det var inte det som var frågan utan det var att det fanns för 119 kr på Biltema om jag inte minns fel..det kanske var du som inte läste riktigt | |
|
Jasså var det inte det som var frågan? Hur vet du vilken fråga jag svarade på? självklart svarade jag på Golds första inlägg som handlade om stabilisatorstaget från nfs som kostar 225:- Det var mitt första inlägg i denna tråd= svar på första frågan. sen om du missuppfattade mitt svar är ju inte mitt fel. du ska inte komma å hacka på mig för det. man kan enkelt fråga vad man igentligen menar med "sitt" inlägg. Tack för mig -=Brings Me Women=- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.