|
|
|
|---|---|
|
m5:an jag har köpt hade en skada i fronten när jag köpte den av tidigare ägare... gick ju på försäkringen hans o fick alldeles nyligen lämna in den på verkstaden för reparation, tyckte inte alls det verkade bli så dyrt, för det var inte så allvarligt tyckte jag. höger lykthus o blinker hade fått sig en smäll så dom var trasiga, + att front spoilern spruckit. o skärmen var lite skrynklad längstfram, efter den touchen så hade han även snurrat runt o varit i en snödriva så bak kjolen spruckit, men farligare än så var det som inte. jaja, ikväll ringde iaf försäkringsbolaget o var halvt frustrerade, för nu hade dom fått kostnadkalkylen för försäkrings arbetet, det landade ENDAST på 48 500:-!!! är frontdetaljerna så dyra på m5:orna lr vad? inte för att jag klagar! jag ska ju inte betala den summan, jag får ju endast punga ut med självrisken, men jag vart som ändå chockad över priset.. :D men snart har man en m5:a i toppskick! Mvh Björn | |
|
Ja, vad en verkstad lämnar till ett försäkringsbolag vid skada är ju ett skämt. Ett bra exempel är min brorsas bil, En Impreza GT som fick lite fnurr på motorn. Verkstaden tyckte byte motor + arbete 80000kr. Tog reda på vilken motor de tänkte nyttja från en skrot. Den Gick på 26 000kr ink moms så de ville alltså ha 54 000 kr för jobbet. Dock finns det seriösa verkstäder också. Men vissa läs de flesta känner en möjlighet till snabba pengar. Vilket i sig driver upp försäkringspremier. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
jo det har du ju som lite rätt i faktiskt.. .det är säkert en bidragande orsak till de höga premieklasserna på bilarna.. :( Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.