|
|
|
|---|---|
| torkarna slutade funka med ett klonk,visade sej att en kula och en plast "hona" var kass,ringde bilsalongen, och fick till skickat mej en torkarmotor arm och en stång för 45 och 47 kronor + moms,åh va dyrt det är med bmw..... | |
|
Instämmer, tur att skrotar finns! Kolla förresten bussningarna för torkaraxlarna, har de gått osmort tröttnar kullederna... |
|
|
Bilsalongen är BMWs återförsäljare Länk i Skövde och inte någon skrot! Jag instämmer: ibland blir man förvånad vad billiga originaldelar är. Tyvärr blir man även förvånad ibland när man märker hur dyra de är.... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jo axlarna glappar, har gått torrt,ska fräsa ur och slipa axlarna,och montera nållager och packboxar,och få dit smörj kopp av nåt slag.kommer lägga ut det på min sida när det är klart. | |
|
Ska göra exakt samma sak som sixpak. Har tänkt på detta länge. Skulle vilja ha tag i ett utslitet torkarlänkage och testa på. Då slipper jag va utan torkare på bilen undertiden jag provar ut denna metod. Sen går de ju lätt att renovera fler på samma sätt när jag har program färdigt till maskin mm (CNC-operatör) om de kanske är fler som vill ha hjälp med detta väldigt vanliga problem. Hela torkarlänkaget som man annars måste byta då axlarna glappar går ju lös på nära 2000 kr har jag hört. Bättre med kullager. Går förmodligen längre än resten av bilen kommer att hinna me. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Nån som har ett utslitet länkage liggandes? (Västra götaland) Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Nu blir jag orolig, har på sistone lagt märke till ett försiktigt klonkande när man slår på torkarna. Är det så det börjar!? Kan man rädda upp det om det gått så långt? Vad är det i så fall som troligen pajat, 100-kronors prylen ellr den för 2000? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
| Du kan säkert köra 6000mil till innan det blir dags, ioförsig beroende på väderlek, men själv har jag kört 6000mil sedan det började låta på E34an. Pröva att smörj upp lederna, så blir friktionen och således slitaget mindre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.