|
|
|
|---|---|
|
vad använder ni för ventilfjädrar i era m20 turbo? Länk | |
|
beställde från motornord för nån vecka sen 12st 002.02.080 ytterfjädrar och 12st 002.02.043 inner men jag har en turbokam också |
|
|
ja har enem turbo kam vad kosta dom? Länk |
|
| svindyra! 140kr styck blir lite pengar när man ska ha 24stycken =( men motornord rekomenderade dom så jag får tro på att det blir bra, men sen måste du köpa ventilbrickorna hos bmw som är till den gammla b25:an som tydligen bara har enkelfjädrar, vet inte vad dom kostar | |
| Alla 25 har dubbelfjädrar. 323 från -85 om jag inte missminner mig har oxå dubbla. Bara 320 och gamla 323:or som har enkelfjädrar. Om man köper dubbla fjädrar verkar det mkt märkligt att byta till gamla brickorna då dom inte passar alls med en innerfjäder. | |
|
Hur länge räcker Audi A4 1.8T ventilerna?? på en M20B25 BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
Lotus Samuel |
Nu vill jag bara varna lite här. Jag fick ett tips i en annan tråd för längesedan att man skulle köpa enkelfjädrar och använda dom gamla innerfjädrar samt under ventilbrickorna från M20 med enkelfjäder. Så jag litade på det och beställde så. Dels fjädrar på motornord samt brickor på BMW. Men det passade inte ett skit nånstans. Så jag fick byta och krabba massa hit och dit. Nä nu kör jag med shricks dubbelfjädrar. både inner och ytter. det passade alldeles utmärkt. Så gå inte det där, för som Bäckis också skrev så passar det inte. |
|
Lasse Lotus: Vad gick det på? (komplett shricks fjädersats alltså) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
Lotus Samuel |
95x24= 2280:- vet inte om det är värt pengarna?? Har inte startat min nya motor än. |
|
Wtf vad säger ni? har dom lurat mig? www.jk-racing.se Mitt och K1mzo´s projekt |
|
Lotus Samuel |
jimbooo: Vet i tusan om inte den undre brickan från enkelfjäder passar ändå eftersom innerfjäder du köpt verar va större än original. Men hur ska ni göra med övreventilbrickan? Det är där problemet uppstår som jag ser det. Eller har ni köpt nån special där? mvh |
| Jag har alltid handlat schricksd dubbelfjädrar från Bildelsimporten, passar utmärkt med orginal retainer. | |
| bra fråga, jag har ingen aning, ja maila motornord och skrev vad ja hade för kam samt alla värden på den, dom sa vilka fjädrar jag skulle ha men att jag skulle köpa brickorna från 2.5 toppen med enkelfjäder, så ja beställde fjädrarna, får maila dom å fråga vad dom håller på med! | |
| bäckis: är det samma fjädrar som jag har beställt óm du kommer ihåg det? | |
| Med dom fjädrarna passar orginal 325 brickor och retainers, vet inte vad du beställt. Jag handlar mkt hellre med bildelsimporten, har aldrig blivit fel... | |
|
jag har bara beställt fjädrar, får skruva isär å kolla så fort dom dimper ner på posten, ska nog kolla bildelsimporten först nästa gång då. en annan fråga till dig bäckis som ja egentligen skulle maila dig om "men nu e du ju ändå här" hur lång tid tror du att det tar för dig/er att porta, bygga insug samt ic å allt vad det var vi snacka om förut när vi kommer upp me grejjerna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.