|
|
|
|---|---|
|
I manualen står det att man kan välja mellan standard och sport mode. Ur engelska manualen ( står samma i svenska vad jag kan minnas. Den ligger i bilen långt här ifrån, suck! ) "... engine responds more spontaneously to accelerator pedal movements..... steering becomes more direct....In addition: with SMG and an automatic transmission...the shifting times are shorter.... " Further: ".... press the Sport Button....with an automatic transmission: Activating the Dynamic Driving Control activates the Sport Program of the automatic transmission. This makes moving the selector lever from D to M/S unnecessary." Further under Automatic Transmission with Steptronic: "...shifting from D to M/S activates the Sport program....is recommended if a performance-oriented driving style is desired.." ??????????????????????? Kanske är man trögtänkt, men i min 545:a finns inte någon Sportknapp. Det enda man kan göra är ju att flippa spaken åt vänster och få sportigare växlingar. Men någon skillnad på gaspedalen kan jag inte känna! Det är ju inte alls den skillnaden i respons som var på M5:an när man tryckte in SPORT. Där märktes det ju! Om jag minns rätt så har jag sett en 645:a med automat OCH SPORT knapp!? Kanske är det den BMW menar, eller var det tänkt att E60 också skulle få den? Har BMW blandat ihop manualerna eller glömt att ta bort texten i E60 boken? Känner mig förvirrad. Hade ju varit kul med denna funktion. Någon som kan reda ut begreppen? | |
| Har tyvärr inget svar men 645:ans automat har iaf en sportknapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.