|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar ifall man måste visa upp kvitton vid införsel av bilar antingen vid tullen eller vid bilprovningen. Eller räcker det med ägarbeviset? Jag har nämligen möjligthet att köpa momsfritt men det spricker ju ifall jag måste visa kvittot. tack på förhand | |
|
Du tullar ju inte bilen längre eftersom Sverige och Tyskland är med i EU, du behöver inte ens stanna vid gränsen såvida inte polisen vill kolla spritinförseln. Alla kan köpa momsfritt i Tyskland, men det är bara en fråga om när skattmasen kommer och jagar dig i Sverige. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Du tullar ju inte bilen längre eftersom Sverige och Tyskland är med i EU, du behöver inte ens stanna vid gränsen såvida inte polisen vill kolla spritinförseln. Alla kan köpa momsfritt i Tyskland, men det är bara en fråga om när skattmasen kommer och jagar dig i Sverige. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Läs detta stycke om just Moms i Importguiden: Länk Så kanske du lättare förstår varför du "erbjujds möjligheten att köpa momsfritt"..... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.