AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
618

inget laddtryck med W-gaten i?

Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
HEj jag undrar varför jag inte får nått laddtryck när W-gaten är inkopplad. när man tar bort slangen från insuget laddar den ju fullt. men när man kopplar in slangen til W-gaten så blir det ínte mer än 0. någon som vet? har provat att justera på armen men hjälper inget.. Mvh/AXel

Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum?
min tro är den fjäder som ska vara har du satt slangen på trycksidan och inte så sugsidan på turbon alltså tryck på laddluften då, har du det så är det den där vakumklockan som är lattjo kan finnas en skruv där som du kan ställa trycket lite med.
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
fatta inte riktigt va du menna. när jag skrivar ut armen på W-gaten så blir det inte -0,3 ungefär. sedan när armen är max inskruvad så blir det 0. ska det inte va så attt den öppnas när det blir ladtryck på klockan? eller kan det vara klockan som är så "trött" så den inte orkar hålla tät? eller är jag utta och cyklar?

Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum?
kolla slangen så den är verkligen kopplad till insuget
lång sökt, men kolla det ändå
sen kan du alltid kolla om du har nån spricka i waste gate sätet eller att fjädern är verkligen för slapp så den inte ens orka hålla emot nåt

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.