AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
631

Skakningar och heta fälgar

ic
237
icho
320i, -04
Var ute och körde min nyinköpta bemmer, en 318 e30. Och efter ett par dagar så körde jag efter E14 och det började skaka något jävulskt i ratten. Efter ett tag slutade det, men nu har det kommit tillbaka igen. Körde ett par race mot en gammal fiat =) igår, och när vi klev ut o h pratade satte jag foten mot fälgen, och det fräste till. Fälgen vad kokhet. Någon som käner till vad som kan vara fel? Den är besiktigad för bara 2 månader sedan, och det utan några anmärkningar som kan ha med det att göra. Så när jag for hem idag så skakade det itll lite, och sen drog bilen först mot höger, och sedan till vänster. Tänkte att det kanske bara är ett par bultar som börjar lossna, men dom sitter stenhårt. Tror inte heller att det är obalans i dom eftersom det börjar vibrera redan vid 20-30km/h när det gör det. och sen fortsätter det bara. Nån som kan tipsa om något??
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla så att du inte har en anliggande broms!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det låter absolut som om du har något knas med bromsarna!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Varmeutvikling tyder jo på friksjon.
ic
237
icho
320i, -04
Jo, har oxå tänkt på det, men borde det inte skaka varje gång jag är ute och kör då?? Hittills har det "bara" hänt 4 ggr på en vecka....
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
kolvarna i oket kan kärva... ta loss bromsoket å motionera kolvarna....

LeeRoy
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
hade de på en gammal nissan, upptäckte de på kvälklen når polarn sa att min skiva lyste röd... cooolt.. haha skitbil va de...

LeeRoy
ic
237
icho
320i, -04
Ok, ska testa det i helgen då.

Tack för hjälpen...=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.