|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Varför ställa av överhuvudtaget? Bara att låta bilen stå när det är snö ju ;) /Sebastian, som kör med sommardäck året runt... |
|
|
Som sagt, det är MYCKET småsten och salt även om det är fint väder. De är kalla nätter och då saltar dom ju. Hade min påställd för en vecka sen..men nu är den avställd igen...kommer INTE ställa på den än på minst 3-4 ve.... Men de är skönt att de torkar upp lite i allafall... ///M3 |
|
|
är ju duktigt sugen på att ställa på e36:an nu om man säger så :) går på jobbet och tittar ut, solsken snustorrt och ingen snö så långt avgasknallarna når :) dock är det som mosse säger, mycket sten grus och skit kvar på vägarna så skall vänta tills i april, tänkte ta fram den veckan innan Elmia om allt går som planerat! MVH Johan K |
|
| Men, kör inte med bilen bara... Varför ställa av överhuvudtaget? | |
|
Spara pengar... /Manray/ |
|
|
Nu klarar jag inte av detta med sommar känslor.....så för ca:1h ställde jag på BMW........tänker dock köra vidare med vinterbilen. Tar bara ut bmw då det är lite trafik och ev på en långlunch när chefen inte är på kontoret:)) |
|
|
starre Har du blivit less på garagekörningen.:) Har du fått klartecken på att dom har sopat upp alla sandkorn på Stockholms vägar :):) ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
bayern muchen: Ja Nej men jag hoppas att det är lite trafik/sten på E4 i morgon på lunchen:))) |
|
| Jag var efter M5:an idag jag också! Fy fan va skönt att köra den efter att ha kört Nissan Micra i nästan 5 månader. Kommer nog inte att köra så mycket med den. Måste bara hämta hem den så man får börja fixa lite inför sommaren ;) | |
| Imola e kingen ;) ;) ;) | |
|
Vårtecken: Här i kvarteret har de sopat gatorna idag! :)) /Andreas |
|
|
Instämmer med Imola, varför ställa av? Sommardäck allll the way! ;) Mvh, Robban |
|
|
Imola&ZxD: Så har man fixad försäkringen oxså så om mötet går bra så ska det tas lång lunch med M3an:=)) med vinterdäck på....... |
|
|
starre: Det låter det... Ta det lugnt bara, vägarna är hala när man kör ///M. |
|
|
starre, akta dig för små flygande stenar ;) Mvh, Robban |
|
|
Igår hade dem borsta vägarna här i Ludvika Dalarna,,, så det var verkligen en tecken på att våren är nästan här... trevligt.... fast vill inte köra till allt snö och stenerna är borta...... Forra året fick jag massa stenskott så för det blir att köra till 1 april till Västerås träffen ...... M.V.H Mauricio.... |
|
|
Igår hade dem borsta vägarna här i Ludvika Dalarna,,, så det var verkligen en tecken på att våren är nästan här... trevligt.... fast vill inte köra till allt snö och stenerna är borta...... Forra året fick jag massa stenskott så för det blir att köra till 1 april till Västerås träffen ...... M.V.H Mauricio.... |
|
|
Var ute o brummade en sväng i solen igår, kan meddela att det var underbart att köra bumsen igen :) Var bla upp till Lackeraren och fick pris på omlack osv. Så som jag skrev innan gör saltet och småstenen inte så mkt då bilen ska lackas om om 2 veckor. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Imola&ZxD: Vilken bil tur det blev:))och vips var man i Uppsala tänk att så fort det kan gå att ta sig från A-B. Men tjit vilket dåligt fäste det var med vinterdäcken i dom högre farterna DSC gick in vid varje liten gas på drag. |
|
|
Tjena! Har ju som sagt kört med min hela vintern, dryga 1100 mil har det blivit. Trodde att m3:an skulle kvala in som sämsta tänkbara vinterbil men den har faktiskt överträffat förväntningarna! Har inte direkt haft några problem vad gäller fäste och framkomlighet, inte ens de dagarna då det varit riktigt kaotiskt i trafiken. Har också klarat mig bra från stenskott ända fram till i helgen, då rackarns så var oturen framme! Hörde hur det smällde till i rutan och trodde att jag hade klarat mig eftersom jag inte såg något märke... 3 minuter senare hade sprickan letat sig upp drygt 10 cm från torkarbladet på passagerarsidan... Blir till att tulla på glasförsäkringen till våren ;-) Ska i alla fall bli skönt att få på sommartassarna snart, är ju riktigt surt att rulla runt på 17"... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.