AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.081

BMW Z3 2,8 roadster -98

Jompa
Vet ni om det finns några vanlig fel på denna modell som man bör kolla lite extra innan man köper en. jag tänkte använda min på vintern är det ett måste att ha hardtop eller kan man köra med cabben?

BMW= Bäst Man Wäjer
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Det finns en anledning till att Z3 heter Roadster och andra 3-serie bilar med tygtak heter cabriolet.
Taket är endast ett tunt tyg utan isolering och lär nog kyla kanska bra.
Jag tycker att ventilationen är för klen på Z3, det räcker med att det är riktigt fuktigt ute så måste man ha all luft till vindrutan + AC på.
Jag undrar hur de små vindrutetorkarna funkar på vintern?
Jag har inte kört min på snö/is, däremot på grus och jag upplevde den som lynnig -den växlade mellan under- och överstyrning hela tiden beroende på gaspådrag.
Det kan å andra sidan vara jag som blivit avtrubbad av att köra fram- och fyrhjulsdrivet några år?
Jompa
Ni andra som kör Z3 roadster använder ni era på vintern?
Hur tycker ni att det fungerar?
Tar cabben mycket stryk av saltet eller har ni något skydd till denna?

BMW= Bäst Man Wäjer
St
61
StratUS
318i -88
Nope, jag kör inte min på vintern pga att jag inte vill ha stenskott i lacken + att saltet är inte bra för cabtyget. Jag håller inte med MikeBike om att det är dåligt vent när det är fuktigt ute i Z3:an eller att det är dålig väme...(Men å andra sidan har min bil oftast stått i garage.) Men bilen ska ju tåla att köras på vintern så det är väl bara att köra...
\H

No Guts No Glory
Jompa
Ingen som har några mer synpunkter?

Livserfarenhet beror inte på din ålder utan hur du levt ditt liv.
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Tjena!
Jag har kört en Roadster på vintern...inga problem förutom att den är lite sladd(r)ig.
Värmen är toppen, så liten coupe = varmt och skönt snabbt.
Enda nackdel på vintern är väl att man inte kan skrapa bak-"rutan".
///Peter
M-Coupe ...den häftigaste hundbilen?...
Z34EVER
mikebike: Har du möjligtvis en Z3 2.8 American Edition?

mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Å va e' en "American Edition"?
Z34EVER
mikebike: Då har du nog inte en sån... :) Specialmodell som kom våren '99, innan faceliften. Gjordes 25 st montrealblå, 25 st klarröda. Fullutrustade med diverse trevliga grejer. Vår är för övrigt en röd, #24...

///Z34EVER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.