|
|
|
|---|---|
|
Hur demonterar man generatorn på en 520 och måste man göra det för att byta kolen mm | |
| På de flesta BMW motorerna kan man byta den svarta plastdelen på generatorn utan att ta bort själva generatorn. Denna plastdel innehåller kolen och laddningsregulatorn. Kolla med din BMW handlare efter renoveringssats till generatorn. | |
|
Nu en okunskapsfråga. Vart sitte denna svarta del på generatorn. Kan inte hitta den. Bak under? hur ser jag den enklast? |
|
| Sitter baktill på generatorn. Dvs på motsatt sida om remmen. | |
|
Kan vara lite tjurigt att komma åt med generatorn monterad, glöm INTE att lossa batterikabeln innan. Det sitter ett rätt kraftigt kylsystem med intag liknande motorns luftintag på vissa generatormodeller som måste plockas bort. Även vattenkylning förekommer på t.ex 540. På din 520 -95 är det troligen bara plastskyddet som behöver lossas. FP |
|
|
Japp, jag håller med er alla. Väldigt tjurigt att ta bort generatorn. Den var helt kass. Byte av lager, axel, ja allt = 1900 kr är det dyrt. Tyckte nog det men det var billigare än att köpa en ny för 3000 kr så jag valde att renovera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.