|
|
|
|---|---|
|
Hejhej, Jag har en 320i coupe -95 med orginalfront (smala ribborna) Jag skulle behöva en läpp till denna, som inte bygger ner så långt att jag bör byta sidokjolar för att det ska se passande ut. Orginalfronten ser lite gubbig ut utan läpp. Har spanat lite på Zender Speedlip (diskret, men snygg och bygger inte mer än nån cm) men den verkar ha slutat tillverkas nyligen. =( Har ni några bra tips på andra lämpliga läppar till orginal? Eller har nån ngn Zender Speedlip att sälja? (eller annan lämplig läpp) Tacksam för idéer =) mvh Robert Sahlin | |
|
Kolla på www.dc-ice.ee Där finns det läppar! Det är ett estniskt företag som gör kopior på tyska grejer. Håller dock riktigt bra kvalitet, iallafall höll min front bra klass! |
|
|
Ojojoj!!! "BMW E36 front spoiler add-on 1" Låter på texten sen som att man fäster den ovanpå orginalspoilern? Inga ingrepp är bra ingrepp enligt mig med tummen mitt i handen =) Å SNYGG va den =) Nån som vet något mer om denna procedur eller produkt?? Eller vet någon om det skulle se dumt ut med denna: "BMW E36 front spoiler add-on 3" och behålla orginal-sidokjolarna... bygger den för lågt? mvh Robert Sahlin |
|
|
BeemerFInne: Beställde du hem? Vad gick frakten på? Vilken front beställde du? mvh Robert Sahlin |
|
|
Robert: Har du kolla på Riegers läpp? Finns bla. att se inne på dalhems.se. Hade en sådan läpp mont. på min fd. 325:a och fronten ändrades helt. Blev grymt snyggt, med lite jobb. Otroligt bra passform. Har bilder om du vill se hur den ser ut monterad, med standardkjolar. Kan genom en kompis som har en liten styling/tuningfirma fixa en sådan läpp för ett bra pris. Ska för övrigt själv montera en likadan läpp på min nuvarande 328:a med M3-front. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Robert: Såg nu när jag läste mitt egna inlägg att det kunde missuppfattas ang. jobbet att få det snyggt. Det är alltså inga som helst problem att mont. denna läpp. Från det att du har bilen upphissad tar det ca 10 min tills det att du läppen på plats med ca 10st. självborrande skruv, myket smidigt. Sen tog jag en titt på den Estländska sidan och jag vill bara säga att köp ingen läpp i glasfiber. De billiga fabrikaten är oftast i detta material, men tål inte alls lika mycket stryck som en läpp som är av plast. Och stryk kommer läppen att få det lovar jag. Körde själv sönder två läppar på min fd. 325:a. Men då pajades en av dem av en grävling som även tog halva org. fronten *ler*. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: Jo Riegers läpp e ruggigt fin, speciellt om man kan tag på ngn diskret reiger-märkning (som på bilderna på dalhems sida) Dock mycket nyfiken på hur mycket den bygger ner, och hur den ser ut med orginalkjolarna mm.. Maila gärna alla bilder du har till robertsahlin@hotmail.com Uppskattas mer än mycket =) Och lite prisidéer är alltid uppskattat =) Tack på förhand, mvh Robert Sahlin |
|
|
Robert: Hade precis som du säger Rieger-märke på min läpp (se bilder). Läppen bygger ca 7-8cm, så det är bara att ut och mäta. Jag hade ca 6cm markfrigång på min front med läppen mont. Detta va väldigt snyggt men oxå opraktiskt, vill man vara fin... Denna läpp kan jag fixa till dig för 1480kr + frakt (ca200kr). Kan även ordna lackering billigt om så önskas. I kolfiberlook kan jag fixa den för 1998kr, och då slipper du ju lack, bara att mont. Mailar bilder strax... Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: 7-8cm låter mycket med tanke på sidokjolarnas höjd... men väntar med spänning på bilder, kan nog va riktigt snyggt ändå =) Priset lät också som det passade min plånbok rätt hjälpligt =) mvh Robert Sahlin |
|
|
Jimmyboy: Såg mycket riktigt toksnyggt ut, men sidokjolarna var väl m3 som går lite lägre? Var bilen sänkt något på dessa 2 bilder? Skulle jag fått 2 mail? Fick 1 med subject: "Bilder på Riegerläpp...mail 2 av 2" mvh Robert Sahlin |
|
|
Robert: Jasså du fick bara mail 2 av 2...konstigt. Sitter hemma nu så jag mailar det första mailet med på min fd. 325:a från min hotmail adress till dig nu då... Bilen du fick i mail 2av 2 va bilder på är en likadan bil som jag har nu fast med en kolfiberlookläpp fram till. Alltså en 328:a med fullt M3-paket och M-chassi. M-chassi är ju fabriks sänkning och det sänker ca 3,5cm från standard om jag inte minns fel. Mvh Jimmy |
|
|
Då va mailet skickat...hoppas det gick bättre denna gången... Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy: *hmm* fortfarande inget mail... är det stora filer? Hotmail kan ju inte ta emot så mycket =/ Testa maila till robert.sahlin@heavenmods.com istället.. har kvar den adressen några veckor till tror jag... Tack igen, mvh Robert Sahlin |
|
|
En annan läpp jag är sugen på är "Hartge front lip" Kan ses på Länk Någon som vet var i sverige man kan köpa en sådan? Jimmyboy kanske? mvh Robert Sahlin |
|
|
Robert: Handlar inte med det märket normalt, så det blir nog inte så billigt som med Riegerläppen. Vet faktiskt inte någon i Sverige som handlar med detta märke. Men nån finns det ju. Hör med Dalhems.se. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.