AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
792

Hur fäster man bakkjolen?

Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Bror min har köpt ett "streetracer kit" till sin 320 sedan '96. Fronten och sidokjolarna är inte jättekluriga att sätta dit men den bakre spoliern/kjolen är riktigt knepig.

Vi har plockat bort orig.spoilern så det bara är fästen kvar. Men fästena sitter alldeles för långt ner och är dessutom för korta för att nå ut till den nya spoilern.
Vi tänkte om man kanske kunde flytta upp originalfästena och svetsa dom där det passar, det är dock riktigt rejält knepigt.
En annan idé är att skära bort dom helt och istället tillverka klossar som distanser och svetsa fast dom på nåt sätt..

Vi har ingen aning, någon som har gjort nåt liknande förut får gärna komma med förslag.. vi behöver din hjälp..

Tacksam för svar..
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Ingen som bytt bakspoiler..?
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
*upp*
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag vägrar att tro att det inte är någon här som monterat en bakspoiler på en e36!?
Jag har ingen erfarenhet av montering själv, men om fästena inte passar så får ni väl göra som du själv skrivit, bygga egna fästen.

Annars kan ni ju ta kontakt med den ni köpte paketet av och fråga hur man skall utföra monteringen?

Mvh Carl.
bj
74
bjohari
Bmw 328 CAB -98
jag bytte ut min spoiler bak från orginal till riger bakspoiler.

det jag gjorde det var ta ner hela skiten med balken som sitter i orginal spoilern, tog loss alla fäster som satt på spoilern. jag monterade sedan bara balken på bilen igen sen limmade jag den med spoilern därefter en skruv i hjulhusen in i bilen plåt underifrån och därefter de tre andrra sruvarna skruvade jag fast med vid hjulhusen.

det sitter som berget nu har inte haft problem med det heller. hoppas detta variant var till hjälp. Lycka till......

bjohari
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Carl L, Realcar som sålde kittet har inga utförliga monteringsanvisningar. Kittet heter förresten "streetfighter" och inte streetracer som jag skrev i början.

bjohari. Vi har också tänkt på det, men balken sitter för långt ned, den "skär" de ventilationshål som finns i bakspoilern. Den måste antingen flyttas upp eller tas bort helt. Dom som designade detta kitt måste vara skitknepiga i huvet för det är inte lätt att montera på det. Om de hade använt samma fästen som originalspoilern så hade det vart skitlätt men nu är det ju värsta ingenjörsarbetet för att få på det... tack för tipsen iaf..

Om nån har fler idéer så vore det kanon...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.