|
|
|
|---|---|
|
Är det sant att ovan motor är "nästan oförstörbar"? Kan man tokladda den med minst dubbla laddtrycket mot origanal utan att rasar efter en vecka eller två? | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Tja oförstörbar är den ju så klart inte men med rätt skötsel är de mycket slitstarka. Min 524 td har gått runt 50 000 mil och det är bytt turbo en gång och kamaxel en gång, i övrigt inget vidgjort :-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
min 324D har gått snart 28000 så den är väll snart lagom inkörd :) den startade i vintras när det hadde vart -17 i 3 dagar. men då fick jag försöka 2 ggr sedan hoppa han igång.. synd på utväxlingen bara.. Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
| det beror på hur kolven ser ut är den byggd som på många lastbilsdieselar speciellt sexorna så kan du ladda på ganska hårt men är kolven plan skulle jag inte göra det, sen antar jag att du tänker spruta på mer diesel också så den blir starkare. | |
|
det är inga som helst problem att ladda ca1.5 bar i dom men det är värmen som måste bort en intercooler är att föredra men dom går som satan med ovanstående laddtryck min har rullat 31000mil och inte ens vändkanter i cylinderloppen än köp om du hittar en helgonet |
|
|
Ok Tackar! Det var ungefär vad vad jag har hört, jodå Max_F, liiiite mer diesel skall det väl in i den. Äre det nån som vet om det är bättre att byta hela systemet ellet kan man slipa om pumpkammarna, för den ÄR väl mekanisk? Helgonet, Intercooler, jag trodde den hade detta som standard... Då måste jag mäta lite, bara jag får tag på ägaren. Axel_E30, eller nån annan, Vad ÄR det för utväxling och är det normalt att den viner, jag misstänker ett snart ras. |
|
| jag tror inte det är en radpump men om det är det så är det väl en rak sexa i sådana fall kan du plocka pumpen från en lastbilsdiesel typ 7 eller 9 liters maskin då får du i tillräckligt med soppa. | |
|
bakaxelutväxlingen är 3.25 växellådan har samma utväxling som 320i:n intercooler från 900 turbo16 aero passar finns 107st på bildelsbasen för ca700 kr st |
|
|
Har någon laborerat med vatteninsprutning för att öka gasvolymen till turbon? Detta borde under kontrollerade former ge mer expansion i cylindrarna och även bättre snurr på turbon? Tractorpuller pojkarna säger ju att 1 liter vatten ger 1 kubikmeter vattenånga. Horsepower is the result of Torque at a specified rpm. |
|
| din ide där är ju väldigt fiffig men fungerar den verkligen i praktiken kan man fråga sig för om du trycker i för mycket vatten än squeeze ytan är så får du ju samma fel som top fuel bilarna får ibland den suger i sig en massa vätska och den kan inte komprimeras så blir det motorras och pajjad topp. | |
|
intercooler ger mer effekt vid samma laddtryck än vatten insprutning helgonet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.