|
|
|
|---|---|
Moffen |
Köpte nyligen stora färddatorn inklusive spak, är dock osäker på spaken. Den gär att klicka framåt/bakåt upp/ned och inåt men den har endast två sladdar är detta verkligen en OBC spak, undrar även om denna skall monteras under befintlig spak på höger sida eller fungera som ersättare. Mycket tacksam för svar MVH Moffen Rak sexa är finlir |
|
Hmm, det där tycker jag luktar farthållare lång väg! Spaken till min farthållare sitter under den högra spaken, alltså spolar/torkar-spaken. Den kan du trycka, som du säger, framåt, bakåt, upp, ner samt inåt för ökning, minskning, i och urkoppling osv.... Spaken till OBC'n är samma som till blinkers och helljus. Dock har den bara en funktion, nämligen att ändra visning i den lilla displayen på instrumentpanelen, man trycker den helt enkelt inåt. Stora OBC'n styrs väl annars från "kontrollpanelen" på själva datorn, right? Nu pratar ju jag iofs -91, men jag vill minnas att det såg ungefär likadant ut på nyare bilar. // Björn Eriksson |
|
|
Moffen: Två kablar är på tok för lite till OBC-spaken. Du bör ha en 10-15 (om inte fler?) till den. Här är en Länk på en spak, iofs så skall du inte ha det kontaktstycket på din, utan en stor (transparent) o en liten (svart) har jag för mig... Har för mig Micke sa att det kontaktstycket han har på bilden ovan, var till en bil utan airbag. Spaken monteras som ersättning för blinkers/helljus och snäpps mycket enkelt dit. Det knepiga är att lyckas få ur den gamla kontakten i ormboet under instrumentpanelen ;-) Under torkar/spolarspaken, på höger sida, sitter som "alien" säger isf en liten kort rackare i form av farthållarspaken. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Det behöver inte vara så många kablar, om jag inte minns helt tokigt så var det totalt tre "kablar" till min, en jord, en ensam som jag tror är till OBC:n och en som ska in i "plinten" under instrumentbrädan brevid rattstången(den sistnämda är det tre olika kablar i eller möjligtvis fyra, fan att man inte tar kort på pinalerna när de ändå är isär). Kommer från en M5 -92. Jag har airbag i min. ///Henke |
|
Moffen |
Var på skroten häromdan och fick tag i rätt spak.... hade betydligt fler sladdar och fungerade galant! körde nästan av vägen då jag klickade blad de olika funktionerna Rak sexa är finlir |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.