|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Har själv planer på att köpa en R 90/6 -74. Så jag tänkte bara höra om det är någon som åker BMW hoj här, kannske någon som har några tips eller synpunkter på BMWs cycklar, nya som gammal. Livet är ingenting för amatörer... | |
|
Jag har en R1100S. Går hur bra som helst!!! Du har annars bmw-hoj klubben på: Länk Där finns det mycket att läsa också MVH Daniel |
|
|
Jodå Bmw- hoj klubben har jag besökt. Tänkte bara höra efter lite här också. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
Jag åker japanskt (Honda "Black Bird") vilken jag stormtrivs med. Jag har dock kört en del BMW eftersom brorsan har en R 1150R. Man kan lugnt säga att det är två helt skilda cyklar och båda har definitivt sina för- och nackdelar. BMW följer sin egen filosofi när man bygger motorcyklar vilket kan kännas lite ovant om man är van japanska sporthojar. Det man förlorar på prestanda och sportighet tar man igen på komfort och inte minst försäkringskostnad. /Olle D |
|
|
Min första hoj var en BMW F650 som jag var mycket nöjd med och perfekt förstahoj. Men som alla vet är ju acceleration vanebildande och nu så står det en Kawasaki ZZR 1100 -95:a i garaget. Tyvärr mycket lite använd den senaste tiden pga ändrade familjeförhållande. Körde 24 mil 2003! Snabbt överslag så blev endast själva försäkringskostnaden ca 170 kr /milen!!! Vilket naturligtvis absolut inte tryter på mitt dåliga samvete.... Känner att den måste avyttras i vår tillförmån för fyrhjuliga projekt istället. (ansvarsfull som man är...). Är någon intresserad av den är det bara att höra av sig. /MN. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.